späť na zoznam článkov

Oslávte s nami Svetový deň spánku!

Svetový deň spánku sa pod záštitou World Association of Sleep Medicine (WASM) každý rok oslavuje vo viac ako 75 krajinách celého sveta. Jeho cieľom je oslava spánku a predovšetkým osveta v oblasti zdravia, životného štýlu a prevencie ochorení alebo porúch so spánkom spojená.

Logo WASM Svetový deň spánku

Svetový deň spánku pripadá vždy na piatok pred marcovou rovnodennosťou, a preto sa jeho dátum každoročne mení. Tento rok pripadá na dátum 17. marca 2017.

Motto 2017: „Kvalitný spánok prospieva životu.“

Spánok pohľadom špecialistov

Stres, pravidelný denný rytmus a nevhodný životný štýl sú v dnešnej dobe častým dôvodom porúch spánku a nespavosti, ktorá dlhodobo môže stáť za vznikom a rozvojom mnohých civilizačných chorôb. Často sa možno zaobísť aj bez odbornej pomoci vďaka dodržiavaniu správnych pravidiel spánkovej hygieny. Inokedy je už potreba obrátiť sa na špecialistu... Ako nás nekvalitný spánok alebo jeho poruchy ohrozujú a ako je možné liečiť?

Poruchy dýchania v spánku pohľadom pneumológa

MUDr. Jana Vyskočilová
Predsedníčka České společnosti pro výzkum spánku a spánkovou medicínu

Poruchy spánku pohľadom neurológa

prof. MUDr. Karel Šonka, DrSc.
Centrum pro poruchy spánku a bdění VFN

Poruchy spánku a kardio-vaskulárne komplikácie

MUDr. Ondřej Ludka, Ph.D.
Interní kardiologická klinika FN Brno

Poruchy spánku pohľadom psychiatra

doc. MUDr. Petr Smolík, CSc.
Centrum pro poruchy spánku, Hradec Králové

Mikrospánok

MUDr. Martin Pretl, CSc.
Spánková poradňa Inspamed, Praha

 

Chcete zlepšiť podmienky pre svoj spánok a celkovo tak zvýšiť jeho kvalitu? Príďte sa dozvedieť viac o tom, ako môžete spať lepšie práve Vy a poraďte sa osobne s našimi spánkovými poradcami na ktorejkoľvek predajni PreSpánok.

Nájsť najbližšiu predajňu


videá prebraté z denspanku.cz


Posledné články

Ako ovplyvňuje šport kvalitu nášho spánku?

Spánok je základnou fyziologickou potrebou. V priebehu spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energiu. Dlhodobý nedostatok spánku má veľký vplyv na naše zdravie a fyzičku. Dá sa teda povedať, že spánok ovplyvňuje náš výkon v akomkoľvek športe.
čítať viac

10 tipov, jako si ušetriť viac času na spanie 1. diel

Každý z nás má veľa povinností a každodenných činností, ktoré musí zvládnuť spraviť včas a kvalitne. Najjednoduchším spôsobom, ako si ušetriť čas, ktorý niekedy aj nevedome začneme robiť je, že začneme okrádať náš spánok.
čítať viac