späť na zoznam článkov

Ako zvládnuť problémy so spánkom

Kým jednému stačí päť hodín, iný potrebujete desať. Či tak alebo tak, spánok predstavuje pre každého z nás základnú životnú potrebu. Avšak zatiaľ čo niekto zaspí hneď, akonáhle ľahne do postele, iný sa márne prevaľuje aj hodinu, v noci sa budí a ráno ho tak "privíta" bez energie a so zlou náladou. Spoznávate sa v tom tiež? Potom vedzte, že v tom nie ste sami, problémy so spánkom totiž trápi podstatnú časť našej populácie.

Ako zvládnuť problémy so spánkom

Kvalitný podklad

Aby sa vám dobre spalo, musíte dodržať niekoľko zásad. Predovšetkým sa oplatí investovať do pohodlnej postele a kvalitného matraca. Ani na jednom z nich nešetrite, za bolesti chrbta a prebdenej noci pár usporených eur naozaj nestojí.

Vplyv prostredia

Zvýšenú pozornosť však venujte tiež prostrediu, v ktorom sa do ríše spánku ukladáte. Spálňa ako najintímnejšia izba v domácnosti by mala byť oázou pokoja, oddychu a pohody, nie miestom plného neporiadku a nečistôt. Nakúpte teda v drogérii potrebnej čistiace prostriedky a pustite sa do upratovania. Využiť môžete aj online drogérie, ušetríte tak čas strávený cestou a blúdeniami po predajni. Utrite prach, usporiadajte veci na nočnom stolíku a predovšetkým sa zbavte najrôznejšieho haraburdia, ktoré sa nikam inam než do tejto izby nezmestilo. Uvidíte, že sa vám bude zaspávať omnoho ľahšie.

Pre pekné sny

Obklopte sa príjemnými vôňami, čuch je totiž jediný zmysel, ktorý nikdy nespí. Ak teda chcete ovplyvniť, čo sa vám bude zdať a túžite si privolať sladké sny, zahaľte vašu spálňu do ľahkých kvetinových tónov. Celú izbu jemne prevoniate pomocou aromatických osviežovačov vzduchu.

Čistota - útulnosť - kvalitný spánok

Nezabudnite pravidelne prať obliečky, ideálne aspoň dvakrát za mesiac. V prípade choroby alebo zvýšeného potenia samozrejme ešte častejšie. Znížite tak výskyt roztočov a zároveň zvýšite komfort vášho spánku. Uvedomte si, že na lôžkoviny sú kladené oveľa väčšie hygienické nároky než na iné textílie, pretože sú v neustálom kontakte s vašou pokožkou a nie je nič otravnějšího než nepríjemné alergické reakcie a vyrážky. Na farebné obliečky používajte pracie prášky, ktoré nespôsobia blednutie farieb, na biele zase tie, ktoré obsahujú rozjasňujúce látky. Pridajte tiež aviváž či obrúsky do sušičky, vďaka ktorým bude bielizeň krásne voňavá, mäkká, jemná a nadýchaná.

Nezabudnite, že čistota ide ruka v ruke s útulnosťou a útulnosť prispieva k zdravému a pokojnému spánku. Tak, vyspite sa konečne do ružova!


Posledné články

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať? 2.diel

Každý znáša striedanie smien inak. Pre niekoho je oveľa ľahšie zvládať nočnú smenu a vyhovuje mu byť cez noc aktívny a cez deň odpočívať. Ranné vtáčatá naopak radšej pracujú skoro od rána cez deň, ale večer už sú skoro v posteli.

čítať viac

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať?

Veľká časť zamestnaní sa bohužiaľ, nezaobíde bez striedania ranných, popoludňajších a nočných smien, alebo sa jedná o tzv. dvanástky, kedy sa striedajú iba denné a nočné smeny. Pri striedaní smien je neustále narušovaný váš režim a to prináša telu veľkú fyzickú aj psychickú záťaž.

čítať viac