späť na zoznam článkov

3 tipy ako vykročiť do nového školského roka pravou nohou

Outfit na prvý školský deň je vybraný, ceruzky sú orezané a nová aktovka je pripravená pri dverách. Ale pred tým než celá rodina "naskočí" do nového školského roka, uistite sa, že ste vyriešili aj spánkový harmonogram Vášho dieťaťa. Kombináciou kvalitného matraca a správneho spánkového harmonogramu zaistíte svojmu dieťaťu nielen výdatnejšie spánok a vitalitu, ale aj lepšie výsledky v škole.

Spánkový režim počas školského roka

Po dlhých letných večeroch a bezstarostných ránach, je pravdepodobné, že Vaše dieťa bude potrebovať pomôcť s skorším chodením do postele a s ranným vstávaním. Nielen, že to povedie k zníženiu ranných bojov typu „Nechce sa mi vstávať z postele...“, ale je to dôležité aj pre učenie Vášho dieťaťa. Už len o 25 minút spánku menej môže viesť k nižším výkonom, nedostatku koncentrácie a únave. Tieto tri typy Vám pomôžu ako úspešne upraviť spánkový harmonogram Vášho dieťaťa.

Postupná úprava spánkového harmonogramu

Nečakajte na posledný večer pred prvou dňom nového školského roka. Náhla zmena by totiž mohla situáciu urobiť ešte ťažšiu. Miesto náhlych zmien je dobré robiť zmeny postupne. Zhruba dva týždne pred koncom prázdnin začnite posúvať po 5-15 minútach odchod do postele. To pomôže Vášmu dieťaťu prispôsobiť sa novému spánkovému harmonogramu.

Nie ste si istí, v koľko by malo ísť Vaše dieťa spať? Deti vo veku od 7 do 12 rokov potrebujú 10-11 hodín spánku, zatiaľ čo staršie detí potrebujú 8-9 hodín.

Vytvorte pravidelné večerné rutiny

Ak Vaše dieťa ešte nemá pravidelný spánkový režim pred spaním, je čas pre jeho vytvorenie, najmä ak sa jedná o menšie dieťa. Príjemnú spánkovú atmosféru môže pomôcť naladiť napríklad čítanie knihy alebo kúpeľ tesne pred spaním. Navyše, ak sa budú tieto rutiny pravidelne opakovať telo si zvykne, že práve po týchto úkonoch je čas ísť spať.

Elektronika musí z izby

Laxné letné pravidlá mohli umožňovať, že si Vaše dieťa mohlo pred spaním hrať hry na počítači alebo na mobile, ale elektronika by počas spánku nemala v izbe vôbec byť, pretože práve tá môže zapríčiniť zlý spánok. Nielen, že zvuk textových správ môže dieťa budiť, ale modré svetlo, ktoré PC alebo mobil vyžaruje, podporuje stav bdelosti (a to o pol 9 večer rozhodne nechceme). Zaveďte pravidlo, že hodinu pred spánkom musí byť všetka elektronika vypnutá.


Posledné články

Správny čas na výmenu vašich lôžkovín práve nastal.

Aj v lôžkovinách nájdeme niekoľko rozdielov, ktoré by ste mali poznať a pri výbere ložkovín sa nimi riadiť. Vedeli ste napríklad, že existujú tri druhy ložkovín? Alebo, že aj lôžkoviny môžu zabezpečovať stálu teplotu v lôžku? Tiež ste možno netušili, že lôžkoviny by sme mali meniť podľa ročných období. Je to pre vás novinka? Poďme sa na lôžkoviny pozrieť zblízka.
čítať viac

Ako ovplyvňuje šport kvalitu nášho spánku?

Spánok je základnou fyziologickou potrebou. V priebehu spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energiu. Dlhodobý nedostatok spánku má veľký vplyv na naše zdravie a fyzičku. Dá sa teda povedať, že spánok ovplyvňuje náš výkon v akomkoľvek športe.
čítať viac