DOPRAVA MATRACOV A POSTELÍ ZADARMO
[email protected]
+421 948 062 906
poradenská linka je dostupná po - pia od 8:00 do 15:30.
None

Tipy a triky, aby zaspávanie nebolo za trest

Snažte sa vstávať každý deň v rovnakú hodinu, nespite dlho počas dňa, pred spaním nepite nápoje s kofeínom či alkoholom a vyhnite sa fajčeniu. To sú iba niektoré z rád, ktoré Vám pomôžu lepšie a zdravšie spať...

Patríte medzi časť populácie, ktorá si veľmi ovplyvnená nedostatkom spánku alebo iba možno neprikladáte kvalite spánku takú dôležitosť? Neberte to na ľahkú váhu. Spánok ovplyvňuje naše zdravie, náladu, sústredenie, váhu alebo imunitný systém a jeho dlhodobý nedostatok môže veľa obtiaží. 

Dôsledky nedostatočného spánku: zhoršenie pamäte, kolísanie hmotnosti, zlý vplyv na srdcovú činnosť, oslabenie imunitného systému , vysoký krvný tlak. 

 

 

Zaujíma Vás, čo môžete Vy sami urobiť pre to, aby sa Vám zaspávalo, spalo a vstávalo oveľa lepšie? Zlepšite svoj odpočinok dodržiavaním niekoľkých jednoduchých tipov, ktoré Vám môžu pomôcť.

 

  1. Snažte sa vstávať každý deň v rovnakej hodine, a to aj cez víkend. Trvá aspoň týždeň, kým si zvyknete na nový spánkový režim, ale môžete ho narušiť za jediný deň.
  2. Nespite počas dňa. Doprajte si maximálne krátky dvadsaťminútový odpočinok. Dlhší spánok môže ovplyvniť večerné zaspávanie.
  3. Šesť hodín pred spaním nepite nápoje obsahujúce kofeín - kávu, čaj, kolu. Kofeín zvyšuje produkciu adrenalínu a má za následok nadmerné otáčanie sa v posteli. 
  4. Dve hodiny pred spaním nepite žiadny alkohol a vyhnite sa fajčeniu cigariet.
  5. Navečer nejedzte ťažké jedlá, mastné alebo korenené pokrmy. Namiesto toho si dajte niečo ľahké. Na jednoduchšie zaspávanie pomôže hrnček mlieka s medom. 
  6. Dajte si horúcu sprchu alebo kúpeľ, ktorý uvoľní vaše telo a myseľ a zjednoduší zaspávanie. 
  7. Pravidelne cvičte, nie však tesne pred spaním. Telesná námaha síce zlepšuje spánok, ale tiež zahreje organizmus a zvýši srdcovú činnosť. Dokonca desaťminútová chôdza každý deň zvyšuje pravdepodobnosť lepšieho spánku. 
  8. Spálňu pred spaním dobre vyvetrajte. To zabezpečí nielen kvalitu vzduchu, ale takisto správnu vlhkosť. Spálňa by nemala byť ani príliš chladná, ani príliš vykúrená. Optimálna teplota na spánok je medzi  18 a 21° C.
  9. Spánok môže rušiť hluk alebo príliš veľa svetla. Preto je dôležité zabezpečiť tiché a tmavé miesto pre ničím nerušený spánok. 
  10. Odporúčame si pred spaním vytvoriť vlastný rituál ako je napríklad čítanie knihy, počúvanie hudby, aby ste svoje telo pripravili na nočný odpočinok. Vyhnite sa však čítaniu správ alebo iným, pre vás rušivých elementov. V posteli by ste zároveň nemali jesť, pracovať, ani sledovať televíziu. 

Pýtali sme sa aj vás, čím môžete obohatiť naše tipy a poradili ste nám ukľudniť sa večer pri šálke teplého čaju a dbať predovšetkým na vyvetranie a čerstvý vzduch, ktorý by sme mali pravidelne dopriať aj našim perinám a vankúšom. Niektorí z vás možno máte doma čističku vzduchu, ktorá pohltí prachové častice a pomôže k lepšiemu dýchaniu. Väčšia únava sa dostaví aj po plávaní alebo saune. 

Prajeme všetkým krásny spánok.

Predvoľby cookies

  • Vaše súkromie
  • Nevyhnutné cookies
  • Výkonnostné cookies
  • Funkčné cookies
  • Marketingové cookies