Všeobecné obchodné podmienky (predajne)
1. Preambula
Tieto obchodné a dodacie podmienky (ďalej len („OP“) spoločnosti PreSpanok s. r. o., so sídlom: Panenská 8, 81103 Bratislava - mestská časť Staré mesto, IČO: 46 083 502, registrácia: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, oddiel a vložka: Sro/71342/B, e-mail: [email protected], tel. +421 948 062 906 (ďalej len PreSpánok a/alebo predávajúci), nadobúdajú účinnosť dňa 1. 9. 2025.2. Úvodné ustanovenia
Tieto OP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi spoločnosťou PreSpánok ako predávajúcim na strane jednej a kupujúcim na strane druhej v priestoroch obvyklých pre podnikanie predávajúceho (ďalej len „kúpna zmluva“) a stávajú sa tak neoddeliteľnou súčasťou zmluvného dohovoru účastníkov tohto vzťahu. Úprava vzájomných vzťahov vykonaná týmito OP má prednosť pred dispozitívnymi ustanoveniami zákona a obchodnými zvyklosťami, ktoré by sa na daný vzťah v inom prípade vzťahovali. Kupujúci podpisom kúpnej zmluvy súčasne potvrdzuje, že sa s týmito OP zoznámil a berie výslovne na vedomie, že tieto OP sú súčasťou zmluvného dohovoru medzi ním a predávajúcim.3. Predávajúci úvodom výslovne upozorňuje
kupujúceho, že predávaný tovar je určený pre použitie v domácnosti, popr. v zariadeniach slúžiacich na bežné ubytovanie osôb, ak nie je uvedené v kúpnej zmluve inak. Predávajúci zásadne nezodpovedá za vady spôsobené nadmernou záťažou, používaním tovaru na komerčné účely, alebo iné nekomerčné účely, ako je vyššie uvedené.4. Ceny tovaru
sú stanovené aktuálne platným cenníkom. Cenník je vrátane DPH a cena tovaru nezahŕňa dopravu ani montáž produktov a u niektorých (hlavne rozmernejších) produktov nezahŕňa ani dopravu na predajňu, ak nie je v ňom výslovne uvedené inak. Ceny majú charakter cien zmluvných. Ceny platia pre dodávku tovaru v lehote do 3,5 mesiaca odo dňa objednania.Cena dopravy a montáže tovarov je v cenníku upravená samostatne. Podpisom tohto dokumentu zákazník potvrdzuje zoznámenie s aktuálnym cenníkom dopravy a montáže v kamennej predajni.
5. Záloha na kúpnu cenu
- Kupujúci objednáva konkrétny tovar s presnou špecifikáciou (rozmer, farba, látka alebo pri matracoch konkrétny druh apod.) na základe písomnej objednávky, ktorú spravidla podpisuje v prevádzke predávajúceho.
- Podmienkou akceptácie objednávky je úhrada zálohy na kúpnu cenu, pokiaľ kupujúci nezaplatí celú kúpnu cenu pri uzatvorení zmluvy.
- Úhrada zálohy je možná v hotovosti, kartou alebo prevodom na účet predávajúceho. Záloha sa považuje za uhradenú dňom pripísania na účet predávajúceho, uskutočnenou transakciou z platobného terminálu alebo zaplatením v hotovosti.
- Záloha je vratná v plnej výške, pokiaľ predávajúci oznámi, že objednávku neakceptuje, nie je schopný tovar dodať, vyrobiť v požadovanom vyhotovení alebo termíne a kupujúci neakceptuje alternatívnu ponuku.
- Kupujúci sa zaväzuje dopredu uhradiť zálohu až do výšky 100% kúpnej ceny s DPH v závislosti od druhu a typu produktu. Zálohu vždy stanoví predávajúci pred podpisom kúpnej zmluvy. 100% sa hradí vždy, keď je predmetom kúpy akčný produkt, výpredajový produkt, produkt z expozície alebo produkt z jedinečnej akcie, ktorý kupujúci požaduje dodať v termíne dlhšom, ako je všeobecná dodacia lehota pre jednotlivé typy produktov (viď čl. 11 OP). Druhým prípadom je, keď zákazník požaduje dodať skladový a neskladový tovar v termíne dlhšom ako 3,5 mesiaca od zaplatenia zálohy.
- V takých prípadoch je kupujúci zaviazaný rovnako spolu so zálohou na kúpnu cenu uhradiť predávajúcemu skladné. Výška skladného je uvedená v platnom cenníku predávajúceho umiestneného na webových stránkach predávajúceho (www.prespanok.sk). Dňom úhrady zálohy na kúpnu cenu a prípadného skladného nadobúda kúpna zmluva účinnosť a predávajúci uskladní produkt na dohodnutú dobu podľa platného cenníka.
- Bez zaplatenia 100% zálohy nemožno garantovať dodanie objednaného tovaru nad 3 mesiace a je možné uzatvoriť len zmluvu o zmluve budúcej s výhradou zmeny pomerov.
6. Poznámka k stavu tovaru
- Kupujúci berie na vedomie, že tovar, na ktorý bola poskytnutá zľava z dôvodu jeho špecifického stavu, môže vykazovať známky opotrebovania, estetické chyby, znečistenie alebo drobné mechanické poškodenie, ktoré neovplyvňuje jeho funkčnosť charakter tovaru a obmedzenie záruky.
- Tovar môže niesť viditeľné stopy predchádzajúcej manipulácie, vystavenia či skladovania, vrátane drobných nečistôt, odrení alebo vŕzgania konštrukčných častí. Tieto skutočnosti nie sú dôvodom pre reklamáciu ani odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- Na tovar sa vzťahuje obmedzená záruka, ktorá nezahŕňa chyby zodpovedajúce jeho stavu pri predaji.
- Kupujúci bol zoznámený s nutnosťou odbornej montáže a správneho používania, pričom následné chyby spôsobené nesprávnou manipuláciou nemožno reklamovať.
- Kupujúci podpisom prehlasuje, že mal dostatok času si tovar prezrieť a bol zoznámený s jeho vlastnosťami a potvrdzuje, že tovar nevykazuje iné zjavné chyby ako chyby, pre ktoré bola poskytnutá zľava.
- Ak ide o tovar z expozície či tovar použitý potvrdzuje, že bol zoznámený s mierou jeho opotrebovania, s tým, že tovar nesie známky používania a opotrebovania, môže byť zašpinený, neúplný a v tomto stave ho kupuje a do svojho vlastníctva preberá. Kupujúci berie na vedomie, že ak ide o tovar vystavený, použitý, či poškodený, kupuje ho za zníženú cenu.
7. Miesto dodania a spôsob prepravy tovaru
- Kupujúci si dohaduje miesto dodania a spôsob dopravy produktu. Kupujúci si môže voliť spôsoby dopravy za úhradu podľa platného cenníka na určené miesto. Viď cenník.
- Kupujúci si zvolí dopravu tovaru na ním určené miesto, bez možnosti výberu dňa a času.
- O presnom termíne dodania tovaru bude kupujúci dopredu informovaný a zaväzuje sa k prevzatiu tovaru poskytnúť potrebnú súčinnosť.
- Pri nadrozmernom tovare sa predávajúci zaväzuje pred uzatvorením zmluvy zoznámiť kupujúceho s rozmermi zakúpených produktov a kupujúci sa zaväzuje poskytnúť úplné a správne údaje o mieste dodania a prístupe k nemu, aby bolo možné vyhodnotiť, či je možné zakúpený produkt umiestniť na požadované miesto v dome alebo byte.
- V prípade, že z dôvodov na strane kupujúceho nebude možné tovar dopraviť a zložiť na dohodnuté miesto určenia (napr. nedostatočne veľký priechod, neprítomnosť kupujúceho alebo iné prekážky), bude tovar ponechaný v mieste adresy doručenia a zákazník sa zaväzuje doplatiť zvyšnú čiastku, alebo predávajúcim bude tovar odvezený späť na sklad. V takom prípade bude záloha použitá na krytie nákladov predávajúceho spojených s odvozom, manipuláciou a uskladnením tovaru u predávajúceho. Kupujúcemu v takom prípade nevzniká nárok na vrátenie zálohy ani na dodanie tovaru, dokiaľ nebude dohodnutý nový termín dodania a uhradená nová záloha, pokiaľ sa strany nedohodnú inak. Na úhradu nákladov na spätnú prepravu tovaru k predávajúcemu a opätovnú prepravu tovaru na miesto dodania sa obdobne použijú ustanovenia článku č. 9 týchto OP.
8. Spôsob doručenia tovaru – osobný odber
- Kupujúci je oprávnený si objednať osobné prevzatie tovaru na akejkoľvek predajni predávajúceho v termíne, ktorý je nutné dopredu dohodnúť pri podpise objednávky. V takom prípade je kupujúci povinný si vyzdvihnúť objednaný tovar na zvolenej predajni najneskôr do 5 kalendárnych dní od výzvy na prevzatie doručenej spôsobom dohodnutým v objednávke (e-mail či SMS).
9. Splatnosť kúpnej ceny a vlastnícke právo
- Kupujúci sa zaväzuje doplatiť zvyšnú časť kúpnej ceny najneskôr pred montážou tovaru. Ak nie je montáž realizovaná predávajúcim, potom najneskôr pred odovzdaním tovaru.
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho odovzdaním tovaru a zaplatením celej kúpnej ceny. Pokiaľ predávajúci zaisťuje na základe objednávky kupujúcemu dopravu tovaru inak ako v rámci možností prepravy, ktoré ponúka predávajúci, prechádza vlastnícke právo na kupujúceho okamihom odovzdania tovaru dopravcovi. Spolu s vlastníckym právom prechádza na kupujúceho aj nebezpečenstvo škody na tovar.
10. Omeškanie kupujúceho s prevzatím tovaru
- V prípade, že kupujúci odmietne prevziať tovar alebo k jeho prevzatiu neposkytne potrebnú súčinnosť, zaväzuje sa uhradiť predávajúcemu náklady spojené s odvozom tovaru späť na centrálny sklad predávajúceho pre strednú Európu vo výške podľa platného cenníka, ako aj všetky náklady spojené s uskladnením vo výške podľa platného cenníka. V prípade opätovného dodania tovaru na miesto dodania je kupujúci povinný uhradiť cenu za dopravu podľa cenníka predávajúceho.
11. Kontrola dodaného tovaru kupujúcemu
- Odovzdanie a prevzatie tovaru kupujúci potvrdí v písomnom odovzdávacom protokole alebo v dodacom liste. Kupujúci pri prevzatí tovar dôkladne prezrie a hlavne skontroluje, či je dodávka úplná, či zodpovedá objednávke, či obal tovaru nie je poškodený, či nie je tovar nadmerne zašpinený apod. V opačnom prípade tieto chyby uvedie v odovzdávacom protokole, alebo protokole dopravcu.
- V prípade predaja produktov z expozície berie kupujúci na vedomie podpisom objednávky, že ide o tovar, kde je možná chyba alebo znečistenie. Záruka na expozičný tovar je 2 roky. Na túto skutočnosť je kupujúci upozornený v objednávke alebo odovzdávacom protokole a jeho podpisom potvrdzuje, že tieto vady nezakladajú právo na reklamáciu.
12. Zodpovednosť za vady a reklamácia
- Bližšia úprava zodpovednosti predávajúceho za vady je uvedená v záručnom liste, inak platia ustanovenia § 619 a nasl. občianskeho zákonníka. Kupujúci tovar pri prevzatí dôkladne prezrie a zistené vady vytkne predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote podľa § 621 ods. 3 občianskeho zákonníka.
- Práva z vadného plnenia sa riadia zákonom č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník. Kupujúci je oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol do dvoch mesiacov od zistenia vady, najeneskôr do uplynutia doby dvoch rokov od dodania tovaru, ak záručný list, kúpna zmluva tieto OP alebo príslušný právny predpis neustanovujú inak.
- Záruka sa nevzťahuje na opotrebovanie veci spôsobené jej obvyklým používaním. Vadou tovaru nie je obvyklý farebný alebo štrukturálny rozdiel pri prírodných materiáloch (napr. drevo), textilných a umelých materiáloch alebo lakovaných plochách. Vadou nie sú rozdiely rozmeru v rámci deklarovanej tolerancie resp. tolerancie danej príslušnými právnymi predpismi alebo technickými normami.
- Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena. Pri použitom tovare nie je predávajúci zodpovedný za vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim.
- Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené používaním na iný účel, ako tovar obvykle slúži, používaním v rozpore s návodom na použitie či pokynmi predávajúceho, ako aj neodbornou montážou.
- Reklamácia môže byť kupujúcim uplatnená po jej zistení v prevádzke predávajúceho, telefonicky +420 777 752 350, prostredníctvom online formulára tu: https://www.prespanok.sk/reklamacie/ alebo emailu [email protected].
- Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 občianskeho zákonníka).Právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny a právo odstúpiť od zmluvy kupujúci môže ak:
- predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 občianskeho zákonníka
- predávajúci odmietol odstrániť vadu
- vec rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy
- predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. V iných prípadoch môže kupujúci uplatniť právo na opravu alebo výmenu veci. Reklamácia musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote alebo ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
- Rozmery lamelových roštov, postelí a matracov môžu mať toleranciu z hľadiska rozmerov a materiálového zloženia podľa príslušných technických noriem. Rozdiel v rozmeroch a materiálovom zložení tovaru v stanovenej tolerancii nie je vadou tovaru a nevzniká nárok na reklamáciu.
- Predávajúci upozorňuje, že niektoré produkty nie sú vôbec alebo čiastočne kompatibilné. Pokiaľ si aj napriek tomu kupujúci tieto produkty objedná nemožno uplatniť reklamáciu plynúcu z nesprávnej kompatibility.
- Dokumentácia tovaru, tj. montážne návody, návody na použitie sú súčasťou dodávky.
13. Právo na odstúpenie od zmluvy
- Predávajúci je oprávnený, okrem zákonom stanovených dôvodov, odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak je kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru viac ako 30 dní. Predávajúci je oprávnený všetky vzájomné nároky započítať proti zaplatenej zálohe.
- Pred odstúpením od zmluvy z dôvodu omeškania kupujúceho s prevzatím tovaru bude kupujúci vyzvaný k splneniu svojich záväzkov voči predávajúcemu v dodatočnej lehote do 1 mesiaca od odoslania výzvy.
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je schopný dodať tovar ani v maximálnom termíne 3,5 mesiaca od uzatvorenia objednávky a kupujúci neakceptoval alternatívnu ponuku.
- Dodacie lehoty
- Ak nie je v kúpnej zmluve, alebo týchto OP uvedené inak je maximálny termín dodania 3,5 mesiaca od úhrady zálohy.
14. Odstúpenie a výpoveď zmluvy
- Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy z iných dôvodov ako z tých, ktoré stanoví zákon, tieto OP alebo zmluva.
- Kupujúci je oprávnený kúpnu zmluvu vypovedať zaplatením odstupného vo výške dohodnutej zálohy na dohodnutú kúpnu cenu. Právo zrušiť zmluvu zaplatením odstupného kupujúci nemá, pokiaľ už od predávajúceho prevzal čo i len časť dohodnuté ho plnenia.
- Maximálna výška odstupného je maximálne 50% zo zaobstarávacej kúpnej ceny daného vráteného produktu.
- V prípade nákupu tovaru v kamennej predajni, kupujúcinemá nárok na výmenu, vrátenie tovaru, pokiaľ nie je zmluvne stanovené inak.
15. Informácie o ochrane osobných údajov
- V súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy dochádza k spracovaniu osobných údajov kupujúcich, a to ich identifikačných údajov, kontaktných údajov a údajov o objednávkach. Osobné údaje sú spracovávané pre rôzneúčely a v rôznom rozsahu buď bez súhlasu na základe plnenia zmluvy, oprávneného záujmu predávajúceho alebo z dôvodu plnenia právnej povinnosti predávajúceho, či na základe udeleného súhlasu kupujúceho. Osobné údaje spracováva ako správca predávajúceho pre zhora vymedzené účely. Osobné údaje môžu byť odovzdané ďalším subjektom v súvislosti s vybavením objednávky, partnerom prevádzkujúcim platobné systémy pre potreby zaistenia platby, predovšetkým v súvislosti s platbou kartou, partnerom zaisťujúcim predaj na splátky a prepravným partnerom. Vo väčšine prípadov sú spracovávané osobné údaje, ktoré poskytne v rámci objednávania tovaru alebo služieb kupujúci. Osobné údaje nie sú odovzdané do tretích krajín mimo Európsky hospodársky priestor. Pri spracovaní osobných údajov má kupujúci právo na prístup k osobným údajom, právo na opravu, právo na vymazanie (pokiaľ spracovanie osobných údajov nie je nevyhnutne nutné pre plnenie právnej povinnosti predávajúceho), právo na výkon či obhajobu právnych nárokov predávajúceho, právo na obmedzenie spracovania, právo na prenositeľnosť údajov, ktoré sú spracovávané automatizovane v elektronických databázach, právo vzniesť námietku proti spracovaniu a právo podať sťažnosť na Úrade na ochranu osobných údajov, so sídlom Námestie 1. mája 18, 811 06 Bratislava.
- Kupujúci je povinný bezodkladne nahlásiť zmeny spracovávaných osobných údajov.
16. Ostatné údaje
- Zmluvné vzťahy z kúpnej zmluvy sa riadia slovenským právom. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené kúpnou zmluvou zákonom č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákonom č. 108/2024 Z. z., o ochrane spotrebiteľa.
- Kupujúci nie je oprávnený bez súhlasu predávajúceho postúpiť svoju pohľadávku voči predávajúcemu vyplývajúcu z kúpnej zmluvy na tretiu osobu.
- Kúpna zmluva nevyžaduje písomnú formu. Lehota pre dodanie tovaru začína bežať dňom, kedy predávajúci dostane od kupujúceho dohodnutú zálohu na kúpnu cenu. Zvláštne dohody s kupujúcim písomne vykonané vo vlastnej kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto OP, ktoré by s nimi boli v rozpore.
- Prípadné spory vyplývajúce z kúpnej zmluvy je možné riešiť v rámci mimosúdneho konania vedeného pred Slovenskou obchodnou inšpekciou,
https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.










