späť na zoznam článkov

Zle zaspávate? Dajte šancu prírode!

Bez kvalitného spánku nie je kvalitný život. Spánok totiž dennodenne ovplyvňuje naše zdravie, psychiku, náladu, medziľudské vzťahy aj prácu. Základom kvalitného spánku je bezpochyby kvalitný matrac, posteľ a rošt. Dôležité je tiež to čo máme pod hlavou a čím sa prikrývame. Vankúš je neoddeliteľnou súčasťou posteľnej vybavenia, zaisťuje pohodlné a anatomicky správne uloženie hlavy, kvalitné lôžkoviny zase vytvoria tie správne podmienky pre príjemné a pohodové spanie.

Bohužiaľ nie je možné všetko ovplyvniť len kvalitným lôžkom. Moderná doba je viac než hektická a tak sme všetci každý deň vystavení neustálemu stresu. Neodkladné povinnosti sa na nás valia zo všetkých strán a zostať v kľude je stále ťažšie a nie vždy sa to darí. Dlhodobý stres prináša problémy so spánkom, so zaspávaním a na svedomí má tiež najrôznejšie civilizačné choroby, ako je cukrovka, rakovina či ochorenia srdca. Pred tým, než navštívite svojho lekára, dajte šancu prírode. Pomôcť totiž môžu bylinky proti stresu.

Prírodné produkty pre lepší spánok

Osvedčený je ľubovník bodkovaný, ktorý býva označovaný ako prírodné antidepresívum, medovka lekárska, valeriána lekárska či ženšen. Lepší spánok zaistí a zlú náladu zaženie esenciálna aminokyselina Tryptofán, biologickú harmóniu celého organizmu a normalizáciu kvality spánku poskytne prírodný doplnok stravy L-theanín, ktorý je obsiahnutý v zelenom čaji. Kvalitný a dostatočný odpočinok je dôležitý tiež pre Váš zrak. Ak máte unavené oči či kruhy pod očami vyskúšajte vitamíny na oči ako je luteín, betakarotén či vitamín B2, ktoré si s týmto problémom ľahko poradia.

Ak sa ráno budíte unavení a nevyspatí, ste vyčerpaní a bez energie, stavte na vitamíny proti únave. Najviac sa osvedčujú doplnky s obsahom zeleného čaju, guarany, koenzýmu Q10, taurínu, acaiberry či ženšenu, ktoré majú povzbudzujúce účinky, dodajú Vám energiu a zlepší koncentráciu.

Lepší spánok s prírodnými doplnkami stravyVhodne zvolené doplnky stravy a zdravý životný štýl, teda pravidelný výdatný spánok a kvalitná strava obsahujúca vitamíny a minerály, môžu s Vašim každodenným pocitom a vitalitou urobiť divy. Vyskúšajte sami a uvidíte ...


Posledné články

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať? 2.diel

Každý znáša striedanie smien inak. Pre niekoho je oveľa ľahšie zvládať nočnú smenu a vyhovuje mu byť cez noc aktívny a cez deň odpočívať. Ranné vtáčatá naopak radšej pracujú skoro od rána cez deň, ale večer už sú skoro v posteli.

čítať viac

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať?

Veľká časť zamestnaní sa bohužiaľ, nezaobíde bez striedania ranných, popoludňajších a nočných smien, alebo sa jedná o tzv. dvanástky, kedy sa striedajú iba denné a nočné smeny. Pri striedaní smien je neustále narušovaný váš režim a to prináša telu veľkú fyzickú aj psychickú záťaž.

čítať viac