späť na zoznam článkov

Spíme na cestách: ako lepšie spať vo vlaku, autobuse alebo lietadle

Čaká Vás dlhá cesta na dovolenku alebo pravidelne dochádzate za prácou? Nech už je Vaša situácia akákoľvek a vy cestujete autobusom, vlakom alebo lietadlom, pripravili sme pre Vás niekoľko typov, ako si cestu čo najviac spríjemniť a vytvoriť podmienky pre spánok počas cesty.

Lepší spánok na cestách

Vytvorte si pohodlné prostredie

Ak cestujete, nezabudnite si so sebou pribaliť cestovný vankúš, najlepšie v tvare podkovy, ktorý Vám umožní odpočívať po celú dobu v prirodzenej polohe a s potrebnou oporou. Na dlhšie cesty príde vhod aj ľahká deka alebo prikrývka, ktorá nezaberie v batožine veľa miesta, ale udrží Vás v teple a vy sa tak nebudete zbytočne budiť zimou.

Rovnako dôležité je zvoliť na cestu vhodné oblečenie, v ktorom Vám bude po celú dobu príjemne. Ak cestujete každé ráno do práce nemáte zrejme príliš na výber, pre niekoľkohodinovú cestu na dovolenku ale odporúčame voľnejšie vzdušné oblečenie z pohodlného materiálu.

Pre maximálnu svetelnú pohodu je potom opäť na mieste spacia maska, ktorá Vám umožní spať nerušene a vytvára vhodné podmienky pre spánok po celú cestu.

Ak máte v úmysle spať, vyhnite sa pred cestou nadmernej konzumácii povzbudzujúcich nápojov ako sú káva energetické nápoje alebo alkohol. Stavte radšej na šálku upokojujúceho bylinkového čaju.

Ak cestujete sami a nemáte vedľa seba nikoho, komu sa môžete zložiť na rameno, obsaďte alebo si rezervujte miesto pri okne. Získate tak ďalší priestor, kam môžete zložiť hlavu a zároveň nebudete vyrušovaní okolnými pasažiermi prechádzajúcimi uličkou. Nie je tiež od veci informovať personál, že si neželáte byť rušení.


Posledné články

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať? 2.diel

Každý znáša striedanie smien inak. Pre niekoho je oveľa ľahšie zvládať nočnú smenu a vyhovuje mu byť cez noc aktívny a cez deň odpočívať. Ranné vtáčatá naopak radšej pracujú skoro od rána cez deň, ale večer už sú skoro v posteli.

čítať viac

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať?

Veľká časť zamestnaní sa bohužiaľ, nezaobíde bez striedania ranných, popoludňajších a nočných smien, alebo sa jedná o tzv. dvanástky, kedy sa striedajú iba denné a nočné smeny. Pri striedaní smien je neustále narušovaný váš režim a to prináša telu veľkú fyzickú aj psychickú záťaž.

čítať viac