späť na zoznam článkov

So zaspávaním vám môže pomôcť aj To-do list

Ráno musíte čoskoro vstať, aby ste stihli všetky svoje povinnosti, a pritom sa večer cítite najviac čulí? A tak idete skoro do postele s pocitom, že sa musíte dobre vyspať a načerpať energiu. A ono nie a nie zaspať. Stále vás myšlienky zavádzajú k zložitým predstavám a vy aj napriek tomu, že sa cítite unavení, nezaspíte. Ide to takto každý deň? Tak to je na čase niečo zmeniť a občas vám môže pomôcť aj taká maličkosť ako je tzv. To- do list.

So zaspávaním vám môže pomôcť aj To-do list

Čo je to to-do list?


Názov pochádza z angličtiny a v slovenčine by sme pre neho našli oveľa dlhší názov ako - zoznam toho čo musím / chcem urobiť? Princíp je až banálne jednoduchý a napriek tomu bol jeho význam vypozorovaný. Každý večer si nájdite päť minút na to, aby ste si takýto zoznam spísali na nasledujúci deň. Buďte pri tom však realisti a nedávajte si do jedného dňa to, čo zvyčajne stíhate za týždeň. Jednoducho si napíšte niekoľko bodov, ktoré za nasledujúci deň chcete stihnúť urobiť. A nezabudnite, že by to nemali byť len povinnosti ako vyprať bielizeň a utrieť prach, ale aj príjemné činnosti ako prečítať pár stránok rozčítané knižky alebo dať si teplý kúpeľ. Večer si potom nad svoj to-do list sadnite, odškrtejte, čo ste naozaj stihli a zakrúžkujte, čo ste nestihli.

Ako vám to pomôže so zaspávaním?


Tým, že uvidíte koľko vecí máte za deň poškrtaných a koľko zakroužkovaných uvedomíte si, ako veľmi bol váš deň produktívny. Tiež si spíšete to-do list na ďalší deň a určíte si priority. Svoje povinnosti potom máte ucelené a zoradené a v hlave už vám nekolujú zbesilé myšlienky o tom, čo ste ešte neurobili. Mozog potom lepšie regeneruje a tým aj celé telo. Vo vašich myšlienkach už neprebieha boj o to, čo je dôležitejšie, to v tejto chvíli už viete. Váš mozog cíti uspokojenie zo zvládnutého dňa a tešenie sa na ďalší deň.

Stále nemôžete zaspať?


Vyskúšali ste to-do list, ale so zaspávaním máte stále problémy? Potom bude problém asi inde a chce to väčšiu zmenu. Máte napríklad správne skombinovaný matrac a rošt? Vyhovuje vám váš vankúš a prikrývka? Prečítajte si naše ďalšie články, ktoré vám môžu pomôcť a alebo rovno navštívte našich spánkových expertov na predajniach, ktorí vám radi poradia a pomôžu odhaliť príčinu vašich problémov so zaspávaním.


Posledné články

Bojujte kvalitným spánkom proti jesenným depresiám

Letné dni sa s nami už pomaly lúčia a naše telo to vníma veľmi intenzívne. Deň sa začína skracovať a čoskoro sa už stmieva, ráno a večer je nám chladno, ale popoludní nás dokáže slniečko ešte poriadne zahriať. Už je to tak, jeseň sa hlási o svoje miesto.

čítať viac

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 3. trimester

Týždne plynú a vaše dieťatko v brušku rastie ako z vody. Tehotenské bruško sa zväčšuje a vy už vhodnú polohu pre spánok hľadáte stále horšie. Navyše ju zase za chvíľu musíte meniť a tak sa váš spánok skôr mení na prerušované driemanie. Ako sa teda ešte vyspať kvalitne ako bábätko príde na svet?
čítať viac