späť na zoznam článkov

So zaspávaním vám môže pomôcť aj To-do list

Ráno musíte čoskoro vstať, aby ste stihli všetky svoje povinnosti, a pritom sa večer cítite najviac čulí? A tak idete skoro do postele s pocitom, že sa musíte dobre vyspať a načerpať energiu. A ono nie a nie zaspať. Stále vás myšlienky zavádzajú k zložitým predstavám a vy aj napriek tomu, že sa cítite unavení, nezaspíte. Ide to takto každý deň? Tak to je na čase niečo zmeniť a občas vám môže pomôcť aj taká maličkosť ako je tzv. To- do list.

So zaspávaním vám môže pomôcť aj To-do list

Čo je to to-do list?


Názov pochádza z angličtiny a v slovenčine by sme pre neho našli oveľa dlhší názov ako - zoznam toho čo musím / chcem urobiť? Princíp je až banálne jednoduchý a napriek tomu bol jeho význam vypozorovaný. Každý večer si nájdite päť minút na to, aby ste si takýto zoznam spísali na nasledujúci deň. Buďte pri tom však realisti a nedávajte si do jedného dňa to, čo zvyčajne stíhate za týždeň. Jednoducho si napíšte niekoľko bodov, ktoré za nasledujúci deň chcete stihnúť urobiť. A nezabudnite, že by to nemali byť len povinnosti ako vyprať bielizeň a utrieť prach, ale aj príjemné činnosti ako prečítať pár stránok rozčítané knižky alebo dať si teplý kúpeľ. Večer si potom nad svoj to-do list sadnite, odškrtejte, čo ste naozaj stihli a zakrúžkujte, čo ste nestihli.

Ako vám to pomôže so zaspávaním?


Tým, že uvidíte koľko vecí máte za deň poškrtaných a koľko zakroužkovaných uvedomíte si, ako veľmi bol váš deň produktívny. Tiež si spíšete to-do list na ďalší deň a určíte si priority. Svoje povinnosti potom máte ucelené a zoradené a v hlave už vám nekolujú zbesilé myšlienky o tom, čo ste ešte neurobili. Mozog potom lepšie regeneruje a tým aj celé telo. Vo vašich myšlienkach už neprebieha boj o to, čo je dôležitejšie, to v tejto chvíli už viete. Váš mozog cíti uspokojenie zo zvládnutého dňa a tešenie sa na ďalší deň.

Stále nemôžete zaspať?


Vyskúšali ste to-do list, ale so zaspávaním máte stále problémy? Potom bude problém asi inde a chce to väčšiu zmenu. Máte napríklad správne skombinovaný matrac a rošt? Vyhovuje vám váš vankúš a prikrývka? Prečítajte si naše ďalšie články, ktoré vám môžu pomôcť a alebo rovno navštívte našich spánkových expertov na predajniach, ktorí vám radi poradia a pomôžu odhaliť príčinu vašich problémov so zaspávaním.


Posledné články

Správny čas na výmenu vašich lôžkovín práve nastal.

Aj v lôžkovinách nájdeme niekoľko rozdielov, ktoré by ste mali poznať a pri výbere ložkovín sa nimi riadiť. Vedeli ste napríklad, že existujú tri druhy ložkovín? Alebo, že aj lôžkoviny môžu zabezpečovať stálu teplotu v lôžku? Tiež ste možno netušili, že lôžkoviny by sme mali meniť podľa ročných období. Je to pre vás novinka? Poďme sa na lôžkoviny pozrieť zblízka.
čítať viac

Ako ovplyvňuje šport kvalitu nášho spánku?

Spánok je základnou fyziologickou potrebou. V priebehu spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energiu. Dlhodobý nedostatok spánku má veľký vplyv na naše zdravie a fyzičku. Dá sa teda povedať, že spánok ovplyvňuje náš výkon v akomkoľvek športe.
čítať viac