späť na zoznam článkov

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 3. trimester

Týždne plynú a vaše dieťatko v brušku rastie ako z vody. Tehotenské bruško sa zväčšuje a vy už vhodnú polohu pre spánok hľadáte stále horšie. Navyše ju zase za chvíľu musíte meniť a tak sa váš spánok skôr mení na prerušované driemanie. Ako sa teda ešte vyspať kvalitne ako bábätko príde na svet?

3. trimester

Poloha spánku

Nájsť vhodnú polohu pre spánok už nie je ľahké. Spať na bruchu nemožné. Na chrbte vám bábätko tlačí na močový mechúr a vy si tak každú chvíľu musíte odskočiť do kúpeľne. Ako vhodná poloha sa teda javí len poloha na boku. Odborníci odporúčajú spať skôr na ľavom boku. Pokiaľ na ňu nie ste zvyknutí, je dobré začať ju skúšať ešte než je bruško tak veľké, že vám nič iné nezostáva.

S lepším zaspávaním vám tiež môže pomôcť pravidelný režim, zdravá a vyvážená strava alebo dostatok tekutín. K večeru však tekutiny začnite obmedzovať, práve kvôli už spomínanému chodenie na toaletu.

Nezabúdajte tiež na krvný obeh a pre jeho zlepšenie využite naše rady z článku Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve - 2. trimester. Ako si však spánok ešte viac uľahčiť a užiť?

Vankúšov nie je nikdy dosť

Pre tehotné je kvalitný vankúš veľmi dôležitý. Podložením hlavy si môžete uľaviť od pálenia záhy, ktoré často tehotné ženy trápi. Ale nezostávajme len pri hlave. Pre lepší spánok si môžete vankúšmi podložiť aj brucho a nohy. Nájdite si pohodlnú polohu a vankúšmi si potom dopomôžte k ešte väčšej úľave. Vankúš vyberajte tak, aby bol vhodný pre všetky polohy spánku. Tiež sa zamerajte na výplň. Mala by sa ľahko nechať vybrať z vankúša a zase do neho vrátiť pre regulovanie výšky vankúša. Nezabúdajte na hygienickú hodnotu a vyberajte vankúše so snímateľným a prateľným povlakom, ktorý však býva už štandardom. Celú našu ponuku vankúšov si môžete prezrieť na našich predajniach PreSpánok.


Posledné články

Ako ovplyvňuje šport kvalitu nášho spánku?

Spánok je základnou fyziologickou potrebou. V priebehu spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energiu. Dlhodobý nedostatok spánku má veľký vplyv na naše zdravie a fyzičku. Dá sa teda povedať, že spánok ovplyvňuje náš výkon v akomkoľvek športe.
čítať viac

10 tipov, jako si ušetriť viac času na spanie 1. diel

Každý z nás má veľa povinností a každodenných činností, ktoré musí zvládnuť spraviť včas a kvalitne. Najjednoduchším spôsobom, ako si ušetriť čas, ktorý niekedy aj nevedome začneme robiť je, že začneme okrádať náš spánok.
čítať viac