späť na zoznam článkov

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 2. trimester

Ako si udržať kvalitný spánok počas prvých mesiacov tehotenstva ste sa už dozvedeli v našom minulom článku Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve - 1. trimester. Teraz sa môžete dozvedieť ďalšie rady pre kvalitný spánok v pokročilom tehotenstve.

V druhom trimestri tehotenstva dochádza k celkovému upokojeniu. Ranné nevoľnosti už ustupujú a vaše tehotenstvo vás zatiaľ nijako neobmedzuje. Aj napriek tomu je dobré dodržiavať niektoré zásady pre zdravý spánok.

2. trimester

Pohybové aktivity pre lepší spánok

Počas týchto mesiacov väčšina mamičiek začína dochádzať na cvičenie pre tehotné. Cvičenie zlepšuje krvný obeh a tým zaisťuje lepší spánok. Nech už sa však jedná o toto cvičenie alebo o akékoľvek iné pohybové aktivity, je dobré vykonávať ich skôr v dopoludňajších hodinách alebo v prvej polovici popoludní. Dôvod je jednoduchý. Takéto cvičenie totiž telo nabudí a človeku sa nechce spať. Pred spaním by malo byť telo v pokoji, aby sa pripravilo na spánok. To zaistí rýchlejšie zaspávanie a hlbší spánok.

Prostredie spánku

Spálňu by si mala nastávajúca mamička tiež trochu prispôsobiť. Pred spaním je dobré na 15 minút otvoriť okno a vyvetrať miestnosť. Obmedzte aj svetelné zdroje na minimum, zatiahnite žalúzie alebo rolety. Teplota v spálni by mala byť o tri stupne menšia než v ostatných miestnostiach. Nepoužívajte mobil, počítač a tablet pred spaním a radšej si prečítajte pár stránok vašej obľúbenej knihy. Pripravujte sa na spánok už pred samotným spaním do postele. Vaše zaspávanie potom bude oveľa rýchlejšie a spánok kvalitnejší.

Respiračné ťažkosti riešia vonné esencie

Niektoré ženy začnú v tehotenstve trápiť respiračné ťažkosti. Čuch sa väčšinou zlepšuje a žena býva citlivá na pachy i vône. Často jej nebývajú príjemné rovnaké vône ako pred tehotenstvom. Pre uvoľnenie dutín je dobré používať zvlhčovače vzduchu a vonné oleje. Príjemná vôňa upokojuje telo a prináša pocit únavy. Vonné esencie vám pomôžu urobiť z vašej spálne oázu pokoja a relaxu. Príďte si vyskúšať, ktorá vám bude voňať najviac na najbližšiu predajňu PreSpánok.


Posledné články

Ako ovplyvňuje šport kvalitu nášho spánku?

Spánok je základnou fyziologickou potrebou. V priebehu spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energiu. Dlhodobý nedostatok spánku má veľký vplyv na naše zdravie a fyzičku. Dá sa teda povedať, že spánok ovplyvňuje náš výkon v akomkoľvek športe.
čítať viac

10 tipov, jako si ušetriť viac času na spanie 1. diel

Každý z nás má veľa povinností a každodenných činností, ktoré musí zvládnuť spraviť včas a kvalitne. Najjednoduchším spôsobom, ako si ušetriť čas, ktorý niekedy aj nevedome začneme robiť je, že začneme okrádať náš spánok.
čítať viac