späť na zoznam článkov

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 2. trimester

Ako si udržať kvalitný spánok počas prvých mesiacov tehotenstva ste sa už dozvedeli v našom minulom článku Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve - 1. trimester. Teraz sa môžete dozvedieť ďalšie rady pre kvalitný spánok v pokročilom tehotenstve.

V druhom trimestri tehotenstva dochádza k celkovému upokojeniu. Ranné nevoľnosti už ustupujú a vaše tehotenstvo vás zatiaľ nijako neobmedzuje. Aj napriek tomu je dobré dodržiavať niektoré zásady pre zdravý spánok.

2. trimester

Pohybové aktivity pre lepší spánok

Počas týchto mesiacov väčšina mamičiek začína dochádzať na cvičenie pre tehotné. Cvičenie zlepšuje krvný obeh a tým zaisťuje lepší spánok. Nech už sa však jedná o toto cvičenie alebo o akékoľvek iné pohybové aktivity, je dobré vykonávať ich skôr v dopoludňajších hodinách alebo v prvej polovici popoludní. Dôvod je jednoduchý. Takéto cvičenie totiž telo nabudí a človeku sa nechce spať. Pred spaním by malo byť telo v pokoji, aby sa pripravilo na spánok. To zaistí rýchlejšie zaspávanie a hlbší spánok.

Prostredie spánku

Spálňu by si mala nastávajúca mamička tiež trochu prispôsobiť. Pred spaním je dobré na 15 minút otvoriť okno a vyvetrať miestnosť. Obmedzte aj svetelné zdroje na minimum, zatiahnite žalúzie alebo rolety. Teplota v spálni by mala byť o tri stupne menšia než v ostatných miestnostiach. Nepoužívajte mobil, počítač a tablet pred spaním a radšej si prečítajte pár stránok vašej obľúbenej knihy. Pripravujte sa na spánok už pred samotným spaním do postele. Vaše zaspávanie potom bude oveľa rýchlejšie a spánok kvalitnejší.

Respiračné ťažkosti riešia vonné esencie

Niektoré ženy začnú v tehotenstve trápiť respiračné ťažkosti. Čuch sa väčšinou zlepšuje a žena býva citlivá na pachy i vône. Často jej nebývajú príjemné rovnaké vône ako pred tehotenstvom. Pre uvoľnenie dutín je dobré používať zvlhčovače vzduchu a vonné oleje. Príjemná vôňa upokojuje telo a prináša pocit únavy. Vonné esencie vám pomôžu urobiť z vašej spálne oázu pokoja a relaxu. Príďte si vyskúšať, ktorá vám bude voňať najviac na najbližšiu predajňu PreSpánok.


Posledné články

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 3. trimester

Týždne plynú a vaše dieťatko v brušku rastie ako z vody. Tehotenské bruško sa zväčšuje a vy už vhodnú polohu pre spánok hľadáte stále horšie. Navyše ju zase za chvíľu musíte meniť a tak sa váš spánok skôr mení na prerušované driemanie. Ako sa teda ešte vyspať kvalitne ako bábätko príde na svet?
čítať viac

Video: Ako vybrať správny matrac

Lámete si hlavu s výberom matraca? Vieme, že matrac nekupujete každý deň a preto sme pripravili krátke video s prehľadom parametrov, na ktoré sa pri výbere zamerať. Na čo teda pri voľbe správneho matraca nezabudnúť?

čítať viac