späť na zoznam článkov

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 1. trimester

Pre nastávajúce mamičky a ich potomka je dôležitý každý krok už počas tehotenstva. Všetko, čo mamička počas tohto krásneho obdobia robí a prežíva, priamo ovplyvňuje aj vývoj plodu. Jedným z najdôležitejších faktorov, ktorý ovplyvňuje kvalitu nášho života, nielen počas tehotenstva, je aj zdravý spánok. Ako na neho si povieme v našom novom článku.

Prvé tri mesiace tehotenstva môžu byť úplne pokojné a budúca mamička vlastne ani nemusí zistiť, že sa mamičkou stane. Častejšie sú však prípady mamičiek, ktoré svoje tehotenstvo prežívajú intenzívne už od samého začiatku. Môžu sa objavovať typické ranné nevoľnosti, ktoré niektoré ženy majú naozaj silné. Ako si teda udržať kvalitný spánok aj počas prvých mesiacov tehotenstva?

1. trimester

Čistá myseľ = pokojný spánok

Či už je tehotenstvo plánované alebo nie, prináša so sebou neistotu, strach a ďalšie negatívne emócie. Žena začne premýšľať, či to zvládne a či je pripravená ona aj jej partner. Musí mať istotu, že sa má o koho oprieť. Prichádzajú tiež komplikácie v zamestnaní. Ak sú ranné nevoľnosti naozaj silné, môže mať žena problémy chodiť do zamestnania v skorých ranných hodinách a pod. Psychická pohoda je však u tehotných žien veľmi dôležitá. Preto si dajte čas na premýšľanie, vyrazte do prírody a porovnajte si myšlienky. Zaspávajte s čistou hlavou, bez negatívnych myšlienok a premýšľanie o budúcnosti nechajte až na ráno. Myslite radšej na niečo príjemné, ale nie príliš konkrétne. Zamestnávajte svoju myseľ počas dňa, ale večer ju už nechajte odpočinúť. Vaše telo aj myseľ to budú v nasledujúcich mesiacoch potrebovať.

Matrac ako dôležitá podpora

Nielen v prvých mesiacoch sa budete cítiť viac unavená. Vaša potreba spánku sa zvýši a únava sa môže objavovať aj počas dňa. Nebráňte sa zdriemnutie cez deň. Dočerpáte aspoň trochu energie a budete sa cítiť viac fit.

Dôležité tiež je, nielen koľko času strávite spánkom, ale aj na čom spíte. Kvalitný matrac preukázateľne zlepšuje váš spánok. Vyberajte matrace, ktoré vám zaistia pevnú oporu tela a rozložia tlak a váhu tela do celej plochy matraca. To vám zaistí lepší odpočinok pre vaše svaly a tým aj viac energie do ďalšieho dňa. Navyše s pribúdajúcimi týždňami vášho tehotenstva, kedy aj vaše bruško bude čím ďalej väčšie, budete hlboký, zdravý spánok a regeneráciu svalov viac a viac potrebovať.

S výberom toho správneho matraca vám môžu najlepšie poradiť naši spánkovi experti na predajniach. Zastavte sa na niektoré z nich.


Posledné články

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 3. trimester

Týždne plynú a vaše dieťatko v brušku rastie ako z vody. Tehotenské bruško sa zväčšuje a vy už vhodnú polohu pre spánok hľadáte stále horšie. Navyše ju zase za chvíľu musíte meniť a tak sa váš spánok skôr mení na prerušované driemanie. Ako sa teda ešte vyspať kvalitne ako bábätko príde na svet?
čítať viac

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 2. trimester

V druhom trimestri tehotenstva dochádza k celkovému upokojeniu. Ranné nevoľnosti už ustupujú a vaše tehotenstvo vás zatiaľ nijako neobmedzuje. Aj napriek tomu je dobré dodržiavať niektoré zásady pre zdravý spánok.
čítať viac