späť na zoznam článkov

Nočná cesta na toaletu: Vyberte úsporné a efektívne LED osvetlenie

Poznáte to. Prebudíte sa uprostred hlbokej noci a viete, že pokračovať v spánku proste nemôžete. Potme hľadáte pod posteľou papuče, palcom kopnete do nočného stolíka. Zaskučíte bolesťou a nechtiac zobudíte svoj spiaci proťajšok. Teraz však nie je čas na ospravedlnenia. Rýchlo otvárate dvere na chodbu a udriete sa do čela. Prečo tu nie je aspon malinké svetlo?

Pri ceste na toaletu v noci nepotrebujete plné osvetlenie. Nemusíte ale ani blúdiť v tme alebo po pamäti hľadať vypínač. Stačí ľahko inštalovať LED nočné osvetlenie, ktoré môžete použiť na chodbe, v spálni alebo na WC.

Keď vás v noci vyruší zo spánku potreba, snažíte sa ticho skĺznuť z postele a potichu dôjsť až na toaletu tak, aby ste nerušili ostatných v spánku. Hľadanie vypínača alebo príručnej baterky nechajte pre tentokrát byť. Ukážeme vám, že cesta na toaletu môže byť decentne, ale príjemne osvetlená.Vyberte úsporné a efektívne LED osvetlenie

LED pásiky s čidlom pod posteľ

Tma môže byť pre vaše kroky nebezpečná už v samotnej spálni. Pravdepodobne nechcete budiť partnera. Rozsvecovať veľké svetlo alebo lampičku nemusíte, ak pod posteľ inštalujete LED pásiky s čidlom. Tými môžete ozvláštniť napríklad boky vašej postele.

Snímač reaguje na pohyb, takže po spustení nôh z postele sa rozsvieti. U svietidlá si ľahko nastavíte dobu svietenia. LED pásiky svieti príjemným svetlom, ktoré nedráždia oči, a majú nízku spotrebu. Vyberať môžete z niekoľkých typov LED pásikov s čidlom, ktoré sa líšia svietivosťou a výkonom.

Okrem spálne môžete LED pásiky s čidlom inštalovať aj pod posteľ v detskej izbičke alebo napríklad v izbe pre hostí.

Vyberte úsporné a efektívne LED osvetlenie

Čidlá, ktorá o vás vedia, a rozsvieti

Príjemné je, ak sa svetlo zopne vo chvíli, keď ho potrebujete, bez toho, aby ste pátrali po vypínači. Čidlá, ktorá detegujú prítomnosť, nie sú len vymožeností moderných inteligentných domácností, ale stávajú sa bežnou súčasťou vybavenia domov a bytov. Stačí je ľahko prepojiť s LED alebo iným úsporným osvetleniam a hneď získate pomocníka, ktorý vám sám od seba bude svietiť treba pri nočnej ceste na toaletu.

Príkladom je infračervený snímač s detektorom prítomnosti, ktorý má dosah až 20 metrov a to v rozsahu 360 °. Zachytí tak aj drobný pohyb, napríklad sediacej osoby. Keď sa teda v noci vydáte na WC a chcete, aby vám svetlo svietilo celý čas, nemusíte tzv. "mávať" rukami, detektor o vás bude vedieť.

Ďalšou možnosťou je PIR pohybové čidlo so sondou. To sníma pohyb na základe tepelného žiarenia, ktoré vyžaruje ľudské telo. Práve tento snímač je vhodný na vstavanie do podhľadov, napríklad na chodbe, ktorá vedie od vašej spálne k toalete. Snímač rozsvieti svetlo, ak zaregistruje pohyb, a po vypršaní vami nastaveného časového limitu, zase zhasne. Samozrejme do chvíle, než znovu zaregistruje pohyb. Ak chcete, aby svetlo svietilo celý čas vašej prítomnosti, je vhodnejšie využiť infračervené čidlo.

Rada na záver

Ak doma používate LED osvetlenie, dajte prednosť kvalitným snímačom určeným aj pre tieto zdroje. Čidlá, ktorá bežne dostanete v supermarketoch alebo klasických predajniach elektro, nedokážu spravidla LED svetelné zdroje spínať.

Aby ste sa doma cítili komfortne, môžete LED osvetlenie, svetelné pásiky alebo čidla použiť aj na schodisku. Zvlášť osvetlenie schodiska prostredníctvom LED svetiel je úsporné a nezdvihne vaše účty za elektrinu. LED osvetlenie môžete využiť aj na chodbách, kde práve v kombinácii s pohybovým čidlom spríjemní vaše prípadné nočné cesty.


Posledné články

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať? 2.diel

Každý znáša striedanie smien inak. Pre niekoho je oveľa ľahšie zvládať nočnú smenu a vyhovuje mu byť cez noc aktívny a cez deň odpočívať. Ranné vtáčatá naopak radšej pracujú skoro od rána cez deň, ale večer už sú skoro v posteli.

čítať viac

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať?

Veľká časť zamestnaní sa bohužiaľ, nezaobíde bez striedania ranných, popoludňajších a nočných smien, alebo sa jedná o tzv. dvanástky, kedy sa striedajú iba denné a nočné smeny. Pri striedaní smien je neustále narušovaný váš režim a to prináša telu veľkú fyzickú aj psychickú záťaž.

čítať viac