späť na zoznam článkov

Letné cestovanie alebo ako na časový posun 2. diel

Uvádza sa, že na jednu hodinu časového posunu potrebujeme deň, aby sme sa s ňou vyrovnali. Tento deň však nutne nemusí byť hneď ten nasledujúci, takže to neznamená, že dva dni po prílete sme už fit. Navyše časový posun býva pri týchto dlhších cestách oveľa väčší ako jedna hodina. Naše telo najvýraznejšie reaguje na posun, ktorý je väčší ako tri hodiny. Ak teda cestujeme niekoľko hodín, naše telo si môže zvykať pokojne po celú dobu dovolenky a to už sa zase chystáme domov.

Časový posun

Pripravte sa dopredu

Na časový posun sa dá pripraviť tiež už doma dopredu. Každý deň sa snažte chodiť spať o pol hodinu neskôr (pri cestovaní na západ), alebo o pol hodinu skôr (pri cestovaní na východ).

Na ako dlho idete preč?


Túto otázku by ste si tiež mali zodpovedať, ak vás čaká cestovanie do miest, kde sa vás už týka časový posun. Ak cestujete iba na tri dni, nemá zmysel si príliš zvykať na tamojší čas. V tomto prípade si skúšajte udržať svoj normálny režim. Ak sa chystáte na dovolenku dlhšiu ako päť dní je lepšie sa hneď od začiatku skúšať prispôsobiť tamojším podmienkam. Dôležitú úlohu v oblasti spánku hrajú aj kvalitné matrace, ktoré však nemusíte nájsť v každom hoteli. Pokiaľ práve narazíte na menej kvalitný matrac, z ktorého sa budete dvíhať celý rozlámaný, skúste sa aspoň každé ráno poriadne pretiahnuť a uvoľniť tak svoje svaly.

Strážte si stravu


Hlavne počas prvých dní nového časového režimu nejedzte ťažké a mastné jedlá. Telo sa s nimi dlho vysporiadava a bráni tak kvalitnému spánku. Telo si jednoducho lepšie zvyká na nové podnety a prostredie pokiaľ mu je dodávaná ľahká a výživná strava plná vitamínov a minerálov.

Cestovanie na lačno


Niektorí odborníci odporúčajú cestovať na lačno s dostatkom vody. Hoci to znie drasticky, platí to aj pre lety dlhé napríklad 14 hodín. Telo sa totiž lepšie a rýchlejšie prispôsobuje s prázdnym žalúdkom. Najedzte sa až po prílete do vášho cieľa. A ako už bolo spomenuté, malo by to byť ľahké, vyvážené jedlo.

Čítali ste už prvý diel tohto článku? Ďalšie rady, ako sa vyrovnať s časovým posunom nájdete práve v ňom - ​​Letné cestovanie alebo ako na časový posun 1. diel


Posledné články

Správny čas na výmenu vašich lôžkovín práve nastal.

Aj v lôžkovinách nájdeme niekoľko rozdielov, ktoré by ste mali poznať a pri výbere ložkovín sa nimi riadiť. Vedeli ste napríklad, že existujú tri druhy ložkovín? Alebo, že aj lôžkoviny môžu zabezpečovať stálu teplotu v lôžku? Tiež ste možno netušili, že lôžkoviny by sme mali meniť podľa ročných období. Je to pre vás novinka? Poďme sa na lôžkoviny pozrieť zblízka.
čítať viac

Ako ovplyvňuje šport kvalitu nášho spánku?

Spánok je základnou fyziologickou potrebou. V priebehu spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energiu. Dlhodobý nedostatok spánku má veľký vplyv na naše zdravie a fyzičku. Dá sa teda povedať, že spánok ovplyvňuje náš výkon v akomkoľvek športe.
čítať viac