späť na zoznam článkov

Letné cestovanie alebo ako na časový posun 1. diel

Letné mesiace sú zvyčajne spájané s cestovaním a dovolenku. Ak sa vydáte len po Európe, žiadny časový posun vás zvyčajne nečaká a únavenejší môže byť iba deň presunu. Vo vzdialenejších destináciách vás ale už čaká náročnejšia prekážka. Tou je časový posun, s ktorým sa telo nevie dosť dobre vyrovnať.


Je zaujímavé, že cesty na západ vnímame ako únavnejšie. Preto ak sa chystáte napríklad do Spojených štátov amerických, bude vaše telo reagovať podráždenejšie, ako keď si vyberiete ako svoju cieľovú destináciu napríklad Rusko. Chystáte sa na dlhšie cesty? Čítajte ďalej, nasledujúci článok by vám mohol s vyrovnaním časového posunu pomôcť.

Letné cestovanie

Príznaky časového posunu


Dochádza samozrejme k celkovej únave tela. Cez deň sa vám chce spať, ale budíte sa už o tretej ráno. Môžu vás obťažovať bolesti hlavy, nechutenstvo a iné ťažkosti so zažívaním. Pozor tiež na dehydratáciu, pretože nemusíte pociťovať potrebu smädu. Problémy so spánkom vás môžu sprevádzať aj po príchode domov a to ešte dlhú dobu. Ako sa s časovým posunom lepšie vyrovnať a užiť si zdravý spánok počas aj po návrate z dovolenky?

Pri cestovaní odpočívajte


Snažte sa celú cestu zaspať. Kúpte si vankúšik pod hlavu a ďalšie pomôcky pre cestovanie. Škraboška sa bude tiež hodiť. Eliminuje svetlo na minimum a tým sa vám bude lepšie odpočívať. Pokiaľ už vám spať nejde, prejdite sa po lietadle, natiahnite sa a trochu zahrejte svaly. Prekrvenie svalov bude tiež pozitívne ovplyvňovať váš spánok.

Odolajte tomu dať si siestu

Aj napriek tomu, že ste práve dorazili do cieľa a nechce sa vám nič iné ako spať, odolajte. Aspoň trochu sa snažte prispôsobiť miestnemu času hneď od začiatku. Takže ak dorazíte v popoludňajších hodinách, skúste vydržať aspoň do siedmej, ôsmej hodiny. Tým sa hneď telo začne prispôsobovať a vy sa neprebudíte príliš skoro.

Napodobnujte miestnych


Aj v ďalších veciach sa hneď skúšajte prispôsobovať. Jedzte, keď jedia miestni, spíte, keď spia miestni. Ak ste vyrazili do New Yorku, o ktorom je známe, že nikdy nespí, nemá zrejme zmysel ísť spať o deviatej večer. Hluk z ulice by vás rovnako neustále rušil.

Ďalšie rady, ako sa lepšie vyrovnať s časovým posunom nájdete v druhom diele nášho článku - Letné cestovanie alebo ako na časový posun 2. diel.


Posledné články

Správny čas na výmenu vašich lôžkovín práve nastal.

Aj v lôžkovinách nájdeme niekoľko rozdielov, ktoré by ste mali poznať a pri výbere ložkovín sa nimi riadiť. Vedeli ste napríklad, že existujú tri druhy ložkovín? Alebo, že aj lôžkoviny môžu zabezpečovať stálu teplotu v lôžku? Tiež ste možno netušili, že lôžkoviny by sme mali meniť podľa ročných období. Je to pre vás novinka? Poďme sa na lôžkoviny pozrieť zblízka.
čítať viac

Ako ovplyvňuje šport kvalitu nášho spánku?

Spánok je základnou fyziologickou potrebou. V priebehu spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energiu. Dlhodobý nedostatok spánku má veľký vplyv na naše zdravie a fyzičku. Dá sa teda povedať, že spánok ovplyvňuje náš výkon v akomkoľvek športe.
čítať viac