späť na zoznam článkov

Ako sa prebudiť zo zimného spánku alebo 7 rád pre lepší spánok na jar

Kalendár nám už oznamuje príchod jari. Cítite sa stále unavení a nemôžete sa zbaviť tzv. Jarnej únavy? Poďte sa s nami prebudiť zo zimného spánku. Nasledujúcich niekoľko rád vám v tom určite napomôže.

7 rád pre lepší spánok na jar

Doplňte vitamín D


Je všeobecne známe, že vitamín D získava naše telo zo slnečného žiarenia. A na jar to priamo láka vyjsť von a nechať sa hladiť prvými slnečnými lúčmi, podľahnite a vyrazte do prírody. To vám dodá vitamín D a dobrú náladu na celý deň.

Zeleninové jedlá


Aj ostatné vitamíny telu po dlhej zime chýbajú. S tým vám zaručene môže pomôcť čerstvá zelenina, ktorá sa začne objavovať na trhoch a rásť na vašich záhradkách. Doprajete tak telu potrebné minerály a ďalšie látky, telo sa prečistí a príjemne naštartuje vďaka získanej energii. Únava vás už nebude trápiť.

Detoxikácia


Na jar je ideálny čas pre detoxikáciu vášho tela. Foriem a odporúčaných spôsobov pre detoxikačnú kúru je celý rad. Skúste hľadať, čo by vyhovovalo priamo vám. Tým, že sa zbavíte toxínov vo vašom tele, svoj organizmus na nejaký čas zregenerujete a po náročnej zime tzv. Zresetujete.

Pohybom proti únave

Zabojovať proti jarnej únave vám môže pomôcť tiež správny pohyb. Čerstvý vzduch, príroda a šport robia s telom divy. Navyše bez zimných búnd a čapíc už sa lepšie vyráža na prechádzky, túry, behať alebo na bicykel. Vytiahnite svojho partnera a deti a vťahujte jar plnými dúškami. Príjemne sa unavíte pre ľahké zaspanie večer a jarná únava sa s vami čoskoro začne sama lúčiť.

Bylinkový kúpel

Nechať odplaviť únavu tiež môžete vo vani. Bylinkové kúpele vám v tom pomôžu ešte viac. Napustite si teplú vodu, zasypte bylinkami a relaxujte. Zrelaxované telo lepšie regeneruje, rýchlejšie zaspíte a užijete si hlboký spánok, z ktorého sa prebudíte naozaj oddýchnutí. A aké bylinky sú vhodné? Vyskúšajte rozmarín, levanduľu, harmanček, valeriána, prasličku alebo rôzne kombinácie týchto byliniek.

Jarné upratovanie aj v spálni

Obávané jarné upratovanie by nemalo minúť ani vašu spálňu. Nechajte poriadne vyvetrať svoje prikrývky a vankúše, po zime to iste potrebujú a čo je príjemnejšie než vôňa jarného vzduchu vychádzajúci z vašich lôžkovín. Ale tým upratovanie bohužiaľ nekončí. 

Správne vybavená spálňa


Kombinácia roštu a matraca hrá pre kvalitný spánok nesmierne dôležitú úlohu. Ak vás napríklad trápia bolesti chrbta a krku alebo únava, ktorá nie je spojená s príchodom jari, ale je celoročná, bude najskôr niečo v neporiadku. Poraďte sa s našimi spánkovými špecialistami na predajniach PreSpánok. S kvalitou vášho spánku vám tiež môže pomôcť kvalitná posteľná bielizeň a lôžkoviny. Obzvlášť ak máte citlivejšiu pokožku, trpíte nadmerným zahrievaním a potením alebo naopak vám je neustále zima. Nielen v týchto prípadoch je výber lôžkovín zásadným.


Posledné články

Správny čas na výmenu vašich lôžkovín práve nastal.

Aj v lôžkovinách nájdeme niekoľko rozdielov, ktoré by ste mali poznať a pri výbere ložkovín sa nimi riadiť. Vedeli ste napríklad, že existujú tri druhy ložkovín? Alebo, že aj lôžkoviny môžu zabezpečovať stálu teplotu v lôžku? Tiež ste možno netušili, že lôžkoviny by sme mali meniť podľa ročných období. Je to pre vás novinka? Poďme sa na lôžkoviny pozrieť zblízka.
čítať viac

Ako ovplyvňuje šport kvalitu nášho spánku?

Spánok je základnou fyziologickou potrebou. V priebehu spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energiu. Dlhodobý nedostatok spánku má veľký vplyv na naše zdravie a fyzičku. Dá sa teda povedať, že spánok ovplyvňuje náš výkon v akomkoľvek športe.
čítať viac