späť na zoznam článkov

Ako sa prebudiť zo zimného spánku alebo 7 rád pre lepší spánok na jar

Kalendár nám už oznamuje príchod jari. Cítite sa stále unavení a nemôžete sa zbaviť tzv. Jarnej únavy? Poďte sa s nami prebudiť zo zimného spánku. Nasledujúcich niekoľko rád vám v tom určite napomôže.

7 rád pre lepší spánok na jar

Doplňte vitamín D


Je všeobecne známe, že vitamín D získava naše telo zo slnečného žiarenia. A na jar to priamo láka vyjsť von a nechať sa hladiť prvými slnečnými lúčmi, podľahnite a vyrazte do prírody. To vám dodá vitamín D a dobrú náladu na celý deň.

Zeleninové jedlá


Aj ostatné vitamíny telu po dlhej zime chýbajú. S tým vám zaručene môže pomôcť čerstvá zelenina, ktorá sa začne objavovať na trhoch a rásť na vašich záhradkách. Doprajete tak telu potrebné minerály a ďalšie látky, telo sa prečistí a príjemne naštartuje vďaka získanej energii. Únava vás už nebude trápiť.

Detoxikácia


Na jar je ideálny čas pre detoxikáciu vášho tela. Foriem a odporúčaných spôsobov pre detoxikačnú kúru je celý rad. Skúste hľadať, čo by vyhovovalo priamo vám. Tým, že sa zbavíte toxínov vo vašom tele, svoj organizmus na nejaký čas zregenerujete a po náročnej zime tzv. Zresetujete.

Pohybom proti únave

Zabojovať proti jarnej únave vám môže pomôcť tiež správny pohyb. Čerstvý vzduch, príroda a šport robia s telom divy. Navyše bez zimných búnd a čapíc už sa lepšie vyráža na prechádzky, túry, behať alebo na bicykel. Vytiahnite svojho partnera a deti a vťahujte jar plnými dúškami. Príjemne sa unavíte pre ľahké zaspanie večer a jarná únava sa s vami čoskoro začne sama lúčiť.

Bylinkový kúpel

Nechať odplaviť únavu tiež môžete vo vani. Bylinkové kúpele vám v tom pomôžu ešte viac. Napustite si teplú vodu, zasypte bylinkami a relaxujte. Zrelaxované telo lepšie regeneruje, rýchlejšie zaspíte a užijete si hlboký spánok, z ktorého sa prebudíte naozaj oddýchnutí. A aké bylinky sú vhodné? Vyskúšajte rozmarín, levanduľu, harmanček, valeriána, prasličku alebo rôzne kombinácie týchto byliniek.

Jarné upratovanie aj v spálni

Obávané jarné upratovanie by nemalo minúť ani vašu spálňu. Nechajte poriadne vyvetrať svoje prikrývky a vankúše, po zime to iste potrebujú a čo je príjemnejšie než vôňa jarného vzduchu vychádzajúci z vašich lôžkovín. Ale tým upratovanie bohužiaľ nekončí. 

Správne vybavená spálňa


Kombinácia roštu a matraca hrá pre kvalitný spánok nesmierne dôležitú úlohu. Ak vás napríklad trápia bolesti chrbta a krku alebo únava, ktorá nie je spojená s príchodom jari, ale je celoročná, bude najskôr niečo v neporiadku. Poraďte sa s našimi spánkovými špecialistami na predajniach PreSpánok. S kvalitou vášho spánku vám tiež môže pomôcť kvalitná posteľná bielizeň a lôžkoviny. Obzvlášť ak máte citlivejšiu pokožku, trpíte nadmerným zahrievaním a potením alebo naopak vám je neustále zima. Nielen v týchto prípadoch je výber lôžkovín zásadným.


Posledné články

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 1. trimester

Pre nastávajúce mamičky a ich potomka je dôležitý každý krok už počas tehotenstva. Všetko, čo mamička počas tohto krásneho obdobia robí a prežíva, priamo ovplyvňuje aj vývoj plodu. Jedným z najdôležitejších faktorov, ktorý ovplyvňuje kvalitu nášho života, nielen počas tehotenstva, je aj zdravý spánok. Ako na neho si povieme v našom novom článku.

čítať viac

Letné cestovanie alebo ako na časový posun 2. diel

Uvádza sa, že na jednu hodinu časového posunu potrebujeme deň, aby sme sa s ňou vyrovnali. Ak teda cestujeme niekoľko hodín, naše telo si môže zvykať pokojne po celú dobu dovolenky a to už sa zase chystáme domov. Ako sa rýchlejšie prispôsobiť tamojšiemu času?
čítať viac