späť na zoznam článkov

Ako sa lepšie vyrovnať so zmenou času

A je to tu zase. Aj tento rok sa nevyhneme zmene času na letný, čo je ten menej príjemný variant zmeny času. Ukradne nám totiž celú hodinu spánku, a aj napriek tomu, že sa to zdá málo, na naše telo má aj hodina spánku veľký vplyv. Zmena síce prebieha cez víkend, takže väčšina z nás si toho v nedeľu najskôr ani nevšimne. Adaptácia na zmenu času však netrvá telu samotný deň. Ako sa s touto zmenou lepšie vyrovnať vám poradíme v nasledujúcom článku. Čítajte ďalej.

Ako sa lepšie vyrovnať so zmenou času

Čo tak dnes vypnúť seriál skôr?

So zaspávaním a kvalitným hlbokým spánkom má problém veľká časť populácie. Za tieto nepríjemnosti môže viac faktorov a jedným z nich môže byť aj televízia alebo počítač. Obrazovky totiž vyžarujú modré svetlo, ktoré vás skôr prebúdza, než uspáva. Čo namiesto sledovania filmov a prečítaní sociálnych sietí radšej siahnuť po dobrej knihe?

Relaxácia pred spaním

Hodinu pred zaspaním by ste sa už nemali zaoberať náročnými činnosťami. Radšej si doprajte relaxáciu a pripravte sa na spánok. Ako na to? Teplý kúpeľ môže byť skvelým začiatkom. Po ňom si doprajte pokojné odpočívanie v posteli. Nedovoľte myšlienkam utekať k záležitostiam uplynulého dňa. Myslíte napríklad na svoj dych alebo si predstavujte svoje obľúbené relaxačné miesto. Takým miestom môže byť napríklad les, lúka alebo hory. Pravidelne dýchajte a uvoľnite svaly. Budete lepšie pripravení na spánok a ľahšie zaspíte.

Spánkový režim

Úplne zásadnú úlohu v kvalite spánku a rýchlosti zaspávania hrá pravidelný režim. Nastavte si režim tak, aby vyhovoval presne vašim potrebám a dodržujte ho aj v pracovne i vo voľné dni. Tiež správna výživa a zdravý životný štýl vám so spánkom môže pomôcť. Pestrá strava a dostatok tekutín majú totiž komplexne pozitívny vplyv na telo a to aj na regeneráciu a spánok. Aj osviežujúca ranná sprcha je skvelým doplnkom pre kvalitný spánok.

Prostredie spánku

Ak vás prebúdzajú bolesti chrbta alebo sa ráno budíte so stuhnutým krkom je čas na zmenu nielen času, ale aj zmenu vášho spánkového prostredia. Matrac a vankúš sú veľmi dôležitými faktormi spánku, ktoré ovplyvňujú jeho dĺžku i kvalitu. Tiež nezabúdajme na voľbu roštu. Naši odborníci na predajniach PreSpánok s vami vyberú tú pravú kombináciu pre vás.


Posledné články

Nočná cesta na toaletu: Vyberte úsporné a efektívne LED osvetlenie

Poznáte to. Prebudíte sa uprostred hlbokej noci a viete, že pokračovať v spánku proste nemôžete. Potme hľadáte pod posteľou papuče, palcom kopnete do nočného stolíka. Zaskučíte bolesťou a nechtiac zobudíte svoj spiaci proťajšok. Rýchlo otvárate dvere na chodbu a udriete sa do čela. Prečo tu nie je aspon malinké svetlo?
čítať viac

Aká je životnosť matraca a ako ju ovplyvniť?

Pravidelná výmena matracov je veľmi dôležitá, a napriek tomu sa na ňu stále zabúda. Prečo by sme taky matrac menili, keď nám už pätnásť rokov slúži dobre? No práve preto, že už je to pätnásť rokov. Aj keď to na matraci nemusí byť zásadne vidieť, jeho kvalita už zďaleka nie je tam, kde bývala, keď ste si ho kupovali.
čítať viac

Diskusia k článku



zadaný email nebude pri oktázke zobrazený