späť na zoznam článkov

Ako sa lepšie vyrovnať so zmenou času

A je to tu zase. Aj tento rok sa nevyhneme zmene času na letný, čo je ten menej príjemný variant zmeny času. Ukradne nám totiž celú hodinu spánku, a aj napriek tomu, že sa to zdá málo, na naše telo má aj hodina spánku veľký vplyv. Zmena síce prebieha cez víkend, takže väčšina z nás si toho v nedeľu najskôr ani nevšimne. Adaptácia na zmenu času však netrvá telu samotný deň. Ako sa s touto zmenou lepšie vyrovnať vám poradíme v nasledujúcom článku. Čítajte ďalej.

Ako sa lepšie vyrovnať so zmenou času

Čo tak dnes vypnúť seriál skôr?

So zaspávaním a kvalitným hlbokým spánkom má problém veľká časť populácie. Za tieto nepríjemnosti môže viac faktorov a jedným z nich môže byť aj televízia alebo počítač. Obrazovky totiž vyžarujú modré svetlo, ktoré vás skôr prebúdza, než uspáva. Čo namiesto sledovania filmov a prečítaní sociálnych sietí radšej siahnuť po dobrej knihe?

Relaxácia pred spaním

Hodinu pred zaspaním by ste sa už nemali zaoberať náročnými činnosťami. Radšej si doprajte relaxáciu a pripravte sa na spánok. Ako na to? Teplý kúpeľ môže byť skvelým začiatkom. Po ňom si doprajte pokojné odpočívanie v posteli. Nedovoľte myšlienkam utekať k záležitostiam uplynulého dňa. Myslíte napríklad na svoj dych alebo si predstavujte svoje obľúbené relaxačné miesto. Takým miestom môže byť napríklad les, lúka alebo hory. Pravidelne dýchajte a uvoľnite svaly. Budete lepšie pripravení na spánok a ľahšie zaspíte.

Spánkový režim

Úplne zásadnú úlohu v kvalite spánku a rýchlosti zaspávania hrá pravidelný režim. Nastavte si režim tak, aby vyhovoval presne vašim potrebám a dodržujte ho aj v pracovne i vo voľné dni. Tiež správna výživa a zdravý životný štýl vám so spánkom môže pomôcť. Pestrá strava a dostatok tekutín majú totiž komplexne pozitívny vplyv na telo a to aj na regeneráciu a spánok. Aj osviežujúca ranná sprcha je skvelým doplnkom pre kvalitný spánok.

Prostredie spánku

Ak vás prebúdzajú bolesti chrbta alebo sa ráno budíte so stuhnutým krkom je čas na zmenu nielen času, ale aj zmenu vášho spánkového prostredia. Matrac a vankúš sú veľmi dôležitými faktormi spánku, ktoré ovplyvňujú jeho dĺžku i kvalitu. Tiež nezabúdajme na voľbu roštu. Naši odborníci na predajniach PreSpánok s vami vyberú tú pravú kombináciu pre vás.


Posledné články

Bojujte kvalitným spánkom proti jesenným depresiám

Letné dni sa s nami už pomaly lúčia a naše telo to vníma veľmi intenzívne. Deň sa začína skracovať a čoskoro sa už stmieva, ráno a večer je nám chladno, ale popoludní nás dokáže slniečko ešte poriadne zahriať. Už je to tak, jeseň sa hlási o svoje miesto.

čítať viac

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 3. trimester

Týždne plynú a vaše dieťatko v brušku rastie ako z vody. Tehotenské bruško sa zväčšuje a vy už vhodnú polohu pre spánok hľadáte stále horšie. Navyše ju zase za chvíľu musíte meniť a tak sa váš spánok skôr mení na prerušované driemanie. Ako sa teda ešte vyspať kvalitne ako bábätko príde na svet?
čítať viac