späť na zoznam článkov

Bojujte kvalitným spánkom proti jesenným depresiám

Letné dni sa s nami už pomaly lúčia a naše telo to vníma veľmi intenzívne. Deň sa začína skracovať a čoskoro sa už stmieva, ráno a večer je nám chladno, ale popoludní nás dokáže slniečko ešte poriadne zahriať. Už je to tak, jeseň sa hlási o svoje miesto.

Nie každý z nás ho však víta. Niektorým ľuďom začínajúci chlad a tma, zmeny počasia a ďalšie faktory nerobia dobre. Úsmev z tváre sa vytráca, zlá nálada prevažuje nad tou dobrou a v krajných, avšak zďaleka nie ojedinelých prípadoch začína trpieť človek chorobou zvanou depresia a úzkosť.

Touto chorobou v dnešnej dobe trpí, čím ďalej viac ľudí akejkoľvek vekovej kategórie. V jesenných a zimných mesiacoch sa toto psychické ochorenie často prebúdza k životu a sťažuje potom každodenné fungovanie v bežných životných situáciách, ktoré sa zrazu zdajú neprekonateľné. Táto psychická záťaž potom ovplyvňuje aj naše fyzické zdravie, sociálne vzťahy apod.

Spánkom proti jesenným depresiám

Ako predchádzať depresiám?

Ako u akejkoľvek inej choroby je dôležitá prevencia. Tiež sa môžete stretnúť s pojmom zásady duševnej hygieny. Ak človek tieto zásady dodržiava ešte pred prvým prejavom depresie, je veľmi pravdepodobné, že sa mu ochorenie vyhne úplne. Avšak ani ak sa ochorenie u človeka už prejavilo, nie je na škodu tieto zásady dodržiavať, naopak je to nevyhnutné ak sa človek chce depresii zbaviť a prekonať ju.

Správna výživa

Pre duševnú pohodu je dôležité dávať telu všetky potrebné vitamíny a látky, ktoré organizmus potrebuje. Zamerajte sa na to, čo jete a vzdelávajte sa v tejto oblasti. Tučné, slané a sladké jedlá neprospejú ani vášmu žalúdku, ani vašej mysli. Stavte na strukoviny, ktoré obsahujú hŕbu prospešných látok a tiež na sezónne ovocie a zeleninu. Hneď sa Vám bude jeseň viac páčiť, keď zistíte, koľko druhov ovocia ponúka.

Odpočinok v prírode

Zabaľte sa do teplého svetra a vyrazte do lesa. Čerstvý vzduch, stromy, pokoj a ticho. To je to pravé pre relaxáciu mysle. Utrieďte si myšlienky a myslite pozitívne. Zmierte sa vnútorne s tým, že príroda tiež potrebuje odpočinok a preto nastáva jeseň, ktorá má tiež predsa svoje čaro. Sfarbené lístie a dážď za oknom sa dá vnímať dvoma spôsobmi. Buď vás to rozosmúti alebo si môžete uvariť hrnček čaju a sledovať kvapky na okne s úsmevom.

Alebo wellness?

Nie ste ten typ, čo by vyrazil s košíkom na huby do lesa? Nevadí. Užívať si môžete aj inak. Skúste napríklad nejaký wellness pobyt alebo si zájdite na masáž. Po dlhom lete si jednoducho doprajte chvíľu pre seba a zrelaxujte svoje telo i myseľ.

Kvalitný spánok liek na všetko

Hlboký a zdravý spánok je tiež skvelou prevenciou proti všetkým negatívnym myšlienkam, ktoré vás sprevádzajú. Odpočinuté a svieže telo bojuje lepšie proti akejkoľvek chorobe od chrípky až po depresiu.

Ako si kvalitný spánok zabezpečiť?

Začnime s kvalitným matracom, ktorý bude vyhovovať vašej výške, váhe a ďalším proporciám. Zvolíte radšej studenú penu alebo pamäťovú? Ak sa vám zle vstáva z postele, zvoľte vysoký matrac. Nepotíte sa vo svojom lôžku? Skúste si vybrať matrac a lôžkoviny s termoregulačnými schopnosťami, ktoré udržujú konštantnú a príjemnú teplotu vo vašej posteli. Aj vankúš vyberajte obozretne. Zvoľte vankúš podľa najčastejšej polohy vášho spánku pre maximálny komfort. Ak si neviete s týmto všetkým rady, zastavte sa na najbližšej predajni, kde vám naši spánkoví odborníci radi pomôžu s výberom.


Posledné články

Správny čas na výmenu vašich lôžkovín práve nastal.

Aj v lôžkovinách nájdeme niekoľko rozdielov, ktoré by ste mali poznať a pri výbere ložkovín sa nimi riadiť. Vedeli ste napríklad, že existujú tri druhy ložkovín? Alebo, že aj lôžkoviny môžu zabezpečovať stálu teplotu v lôžku? Tiež ste možno netušili, že lôžkoviny by sme mali meniť podľa ročných období. Je to pre vás novinka? Poďme sa na lôžkoviny pozrieť zblízka.
čítať viac

Ako ovplyvňuje šport kvalitu nášho spánku?

Spánok je základnou fyziologickou potrebou. V priebehu spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energiu. Dlhodobý nedostatok spánku má veľký vplyv na naše zdravie a fyzičku. Dá sa teda povedať, že spánok ovplyvňuje náš výkon v akomkoľvek športe.
čítať viac