späť na zoznam článkov

Bojujte kvalitným spánkom proti jesenným depresiám

Letné dni sa s nami už pomaly lúčia a naše telo to vníma veľmi intenzívne. Deň sa začína skracovať a čoskoro sa už stmieva, ráno a večer je nám chladno, ale popoludní nás dokáže slniečko ešte poriadne zahriať. Už je to tak, jeseň sa hlási o svoje miesto.

Nie každý z nás ho však víta. Niektorým ľuďom začínajúci chlad a tma, zmeny počasia a ďalšie faktory nerobia dobre. Úsmev z tváre sa vytráca, zlá nálada prevažuje nad tou dobrou a v krajných, avšak zďaleka nie ojedinelých prípadoch začína trpieť človek chorobou zvanou depresia a úzkosť.

Touto chorobou v dnešnej dobe trpí, čím ďalej viac ľudí akejkoľvek vekovej kategórie. V jesenných a zimných mesiacoch sa toto psychické ochorenie často prebúdza k životu a sťažuje potom každodenné fungovanie v bežných životných situáciách, ktoré sa zrazu zdajú neprekonateľné. Táto psychická záťaž potom ovplyvňuje aj naše fyzické zdravie, sociálne vzťahy apod.

Spánkom proti jesenným depresiám

Ako predchádzať depresiám?

Ako u akejkoľvek inej choroby je dôležitá prevencia. Tiež sa môžete stretnúť s pojmom zásady duševnej hygieny. Ak človek tieto zásady dodržiava ešte pred prvým prejavom depresie, je veľmi pravdepodobné, že sa mu ochorenie vyhne úplne. Avšak ani ak sa ochorenie u človeka už prejavilo, nie je na škodu tieto zásady dodržiavať, naopak je to nevyhnutné ak sa človek chce depresii zbaviť a prekonať ju.

Správna výživa

Pre duševnú pohodu je dôležité dávať telu všetky potrebné vitamíny a látky, ktoré organizmus potrebuje. Zamerajte sa na to, čo jete a vzdelávajte sa v tejto oblasti. Tučné, slané a sladké jedlá neprospejú ani vášmu žalúdku, ani vašej mysli. Stavte na strukoviny, ktoré obsahujú hŕbu prospešných látok a tiež na sezónne ovocie a zeleninu. Hneď sa Vám bude jeseň viac páčiť, keď zistíte, koľko druhov ovocia ponúka.

Odpočinok v prírode

Zabaľte sa do teplého svetra a vyrazte do lesa. Čerstvý vzduch, stromy, pokoj a ticho. To je to pravé pre relaxáciu mysle. Utrieďte si myšlienky a myslite pozitívne. Zmierte sa vnútorne s tým, že príroda tiež potrebuje odpočinok a preto nastáva jeseň, ktorá má tiež predsa svoje čaro. Sfarbené lístie a dážď za oknom sa dá vnímať dvoma spôsobmi. Buď vás to rozosmúti alebo si môžete uvariť hrnček čaju a sledovať kvapky na okne s úsmevom.

Alebo wellness?

Nie ste ten typ, čo by vyrazil s košíkom na huby do lesa? Nevadí. Užívať si môžete aj inak. Skúste napríklad nejaký wellness pobyt alebo si zájdite na masáž. Po dlhom lete si jednoducho doprajte chvíľu pre seba a zrelaxujte svoje telo i myseľ.

Kvalitný spánok liek na všetko

Hlboký a zdravý spánok je tiež skvelou prevenciou proti všetkým negatívnym myšlienkam, ktoré vás sprevádzajú. Odpočinuté a svieže telo bojuje lepšie proti akejkoľvek chorobe od chrípky až po depresiu.

Ako si kvalitný spánok zabezpečiť?

Začnime s kvalitným matracom, ktorý bude vyhovovať vašej výške, váhe a ďalším proporciám. Zvolíte radšej studenú penu alebo pamäťovú? Ak sa vám zle vstáva z postele, zvoľte vysoký matrac. Nepotíte sa vo svojom lôžku? Skúste si vybrať matrac a lôžkoviny s termoregulačnými schopnosťami, ktoré udržujú konštantnú a príjemnú teplotu vo vašej posteli. Aj vankúš vyberajte obozretne. Zvoľte vankúš podľa najčastejšej polohy vášho spánku pre maximálny komfort. Ak si neviete s týmto všetkým rady, zastavte sa na najbližšej predajni, kde vám naši spánkoví odborníci radi pomôžu s výberom.


Posledné články

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 3. trimester

Týždne plynú a vaše dieťatko v brušku rastie ako z vody. Tehotenské bruško sa zväčšuje a vy už vhodnú polohu pre spánok hľadáte stále horšie. Navyše ju zase za chvíľu musíte meniť a tak sa váš spánok skôr mení na prerušované driemanie. Ako sa teda ešte vyspať kvalitne ako bábätko príde na svet?
čítať viac

Pokojný a zdravý spánok v tehotenstve – 2. trimester

V druhom trimestri tehotenstva dochádza k celkovému upokojeniu. Ranné nevoľnosti už ustupujú a vaše tehotenstvo vás zatiaľ nijako neobmedzuje. Aj napriek tomu je dobré dodržiavať niektoré zásady pre zdravý spánok.
čítať viac