späť na zoznam článkov

10 tipov, jako si ušetriť viac času na spanie 1. diel

Každý z nás má veľa povinností a každodenných činností, ktoré musí zvládnuť urobiť včas a kvalitne.  Tlačia nás termíny a nadriadení, diár sa pre nás stáva nerozlučným pomocníkom a aj tak nestíhame všetko tak, ako by sme si priali. Najjednoduchším spôsobom, ako si ušetriť čas, ktorý niekedy aj nevedome začneme robiť je, že začneme okrádať náš spánok. Začneme chodiť spať neskôr, do noci pracujeme na tom, čo sme nestihli, ráno sme potom vyčerpaní a naša efektivita sa znižuje. 

Celý kľúč k úspechu pritom stojí iba na rozložení úloh do celéhi dňa a na správnom režime. Máme pre vás 10 tipov, jako svoje povinnosti zvládať čo najlepšie a rýchlejšie a tým ušetriť veľa času, ktorý môžete využiť na odpočinok.

Jako si ušetriť viac času na spanie

Určite si priority

Tento bod je naozaj dôležitý. Musíte vedieť, aké sú vaše ciele, sny a priority, aby ste dokázali zvládnuť všetko, ako by ste si priali.  Vezmite si ceruzku a papier a napíšte si zoznam vašich priorít. Je to škola, práca, rodina, nejaký váš koníček alebo cestovanie? Zamyslite sa nad životnými cieľami, ktoré naozaj chcete dosiahnuť. Kde sa vidíte za 10 rokov? Podľa toho by ste sa mali správať už dnes a každý váš krok by mal k týmto cieľom smerovať. Nebojte sa zapojiť aj trochu fantázie a napíšte si naozaj všetky sny, aj tie bláznivejšie. Potom pri každom bode, ktorý máte zapísaný, napíšte číslo od 1 do 5 ako škálu dôležitosti, kedy 5 je najdôležitejšie a a 1 skôr menej dôležitejšie číslo. A takto jednoducho vám z vášho papiera vyjdú životné ciele ako na dlani a vy už budete vedieť, ktorým smerom sa máte vybrať.

Snažte sa využiť čas na maximum

Ráno do školy, popoludní do práce a večer na jógu? Áno, aj toto je možné. Opustite zažitú predstavu, že keď vaša pracovná zmena končí o 17 hodine popoludní, skončil tak aj celý deň. Využite naplno aj tých nasledujúcich niekoľko hodín, kým pôjdete spať. Zájdite si zabehať alebo vyrazte na prechádzku so psom. Pripravte si dobrú večeru alebo využite zbytok dňa na upratanie vášho bytu, ktorý inak odkladáte na víkend.

To-do-list ako skvelý pomocník

 To-do-list je zoznam úloh, ktoré chcete zvládnuť za nejaký časový úsek. Môžete si písať to-do-list na deň, týždeň alebo na mesiac. Napísať si ho trvá pár minút, ale funguje ako skvelá motivačná pomôcka. Ak si napíšete t-do-list na každý deň, nezabudnite, že úlohy musia byť tomu úmerné. Na mesiac si ale môžete toho naplánovať oveľa viac. Nezabudnite si na váš to-do-list pripísať aj nejaké príjemnejšie úlohy, ako prečítať niekoľko strán knihy alebo si ísť odpočinúť do sauny.

Cestujete vlakom/autobusom?

Ak áno, vzužívajte aj tento čas. Cestovanie v MHD je ideálne na čítanie knihy alebo vybavovanie e-mailov. Nemusíte celú cestu iba pozerať do telefónu alebo z okna. Zvlášť ak takto cerstujete každý deň, je skvelé uvedomiť si, koľko času strávime denne cestovaním a využiť tento čas naplno.

Nikto nie je dokonalý

Opustite predstavu dokonalosti a prestaňte sa báť, že ak niečo nestihnete, zborí sa svet. Niekedy sa jednoducho stane, že je toho na vás veľa a je to úplne prirodzené a normálne. Dôležité je sa zbytočne nestresovať. Ak máte určené prioroty ako sme vám radili v prvom bode tohto článku, a ak budete podľa týchto priorít pracovať, je veľmi pravdepodobné, že nebudete stíhať iba tie menej dôležité veci. A aj keby nie, je dôležité zachovať chladnú hlavu a neskĺznuť k doháňaniu činností po večeroch, keď už máte odpočívať a relaxovať. Spánok je jeden z najdôležitejších faktorov, ktorý ovplyvňuje vašu psychickú a fyzickú pohodu, tak si ju chráňte. Ďalšie tipy, ako ušetriť viac času na spanie sa dozviete v druhom dieli nášho článku – 10 tipov, ako si uišetriť viac času na spanie 2 diel.


Posledné články

Ako ovplyvňuje šport kvalitu nášho spánku?

Spánok je základnou fyziologickou potrebou. V priebehu spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energiu. Dlhodobý nedostatok spánku má veľký vplyv na naše zdravie a fyzičku. Dá sa teda povedať, že spánok ovplyvňuje náš výkon v akomkoľvek športe.
čítať viac

Bojujte kvalitným spánkom proti jesenným depresiám

Letné dni sa s nami už pomaly lúčia a naše telo to vníma veľmi intenzívne. Deň sa začína skracovať a čoskoro sa už stmieva, ráno a večer je nám chladno, ale popoludní nás dokáže slniečko ešte poriadne zahriať. Už je to tak, jeseň sa hlási o svoje miesto.

čítať viac