späť na zoznam článkov

Ako vybrať vhodný vankúš?

Vankúš pomáha držať hlavu v správnej pozícii, zabraňuje bolestiam hlavy, ramien, šije a dokonca aj chrápaniu. Ponuka vankúšov sa stále rozširuje, preto môže byť výber toho najvhodnejšieho trochu oriešok. Rozlišujeme vankúše podľa materiálu, tvaru a dokonca aj ich výšky.

Vankúš

Výška vankúša

Najprv sa rozhodujte podľa vášho matraca. Vysoký vankúš ocenia najmä majitelia mäkších matracov, širokých ramien a milovníci spánku na boku, ktorým zaistí lepšiu podporu hlavy. Naopak nižšií vankúš je vhodný pre tvrdšie matrace a pri spánku na chrbte alebo na bruchu.

Potom prichádza na rad tvar. Vhodný tvar vankúša môžete zvoliť podľa vašej obľúbenej polohy spánku.

Materiál

Materiálov je celý rad. Ak nie ste práve zástancom klasiky z peria, určite si vyberiete z materiálov využívajúce prednosti pamäťovej peny, z bio peny na báze prírodných surovín, studenej peny alebo vankúša z jedinečného materiálu TEMPUR.

Pamäťová (lenivá) pena

Prispôsobuje sa tvaru tela a znižuje tlakové body. Vďaka tomu tiež tlmí nutnosť pohybu počas noci a vytvára kvalitnejšie podmienky pre náš spánok, čo iste ocenia nielen osoby s ľahkým spaním. Špeciálnym druhom je bio pamäťová pena, ktorá je veľmi pružná a je vhodná pre alergikov alebo osoby so sennou nádchou. U bio pien sú totiž tradičné zložky nahradené prírodnými olejmi.

Material TEMPUR®

Ďalším druhom sú vankúše z materiálu TEMPUR, ktoré sa prispôsobujú prirodzenému zakriveniu hlavy a šije a vďaka tomu poskytujú optimálnu podporu a pokojný spánok.

Gélové vankúše

jednou z výhod týchto vankúšov sú ortopedické vlastnosti. Vankúše sú vyrobené z pamäťovej peny v kombinácii s gélovými segmentmi v oblasti krčnej chrbtice. Gél vo vankúšoch rozkladá tlak tak, že v priebehu spánku nie je narušený krvný obeh a spánok je pokojnejší. Vyznačujú sa navyše vynikajúcou reguláciou teploty. Výber vankúša, hoci sa nezdá, je veľmi podstatný. Uľaví vám od bolesti a dámy určite ocenia kozmetické účely. Vhodným vankúšom sa chránite pred opuchom očí. Vankúš je tiež vhodné raz týždenne prezliekať, nečistotou na vankúši sa totiž upchávajú póry a vaša pokožka môže mierne sčervenať.


Posledné články

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať? 2.diel

Každý znáša striedanie smien inak. Pre niekoho je oveľa ľahšie zvládať nočnú smenu a vyhovuje mu byť cez noc aktívny a cez deň odpočívať. Ranné vtáčatá naopak radšej pracujú skoro od rána cez deň, ale večer už sú skoro v posteli.

čítať viac

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať?

Veľká časť zamestnaní sa bohužiaľ, nezaobíde bez striedania ranných, popoludňajších a nočných smien, alebo sa jedná o tzv. dvanástky, kedy sa striedajú iba denné a nočné smeny. Pri striedaní smien je neustále narušovaný váš režim a to prináša telu veľkú fyzickú aj psychickú záťaž.

čítať viac