späť na zoznam článkov

Ako sa vyrovnať s prechodom na zimný čas

Znovu nastane tá chvíľa, kedy bude potrebné vrátiť o hodinku naspäť. Zimná sezóna na seba nenechá príliš dlho čakať a vy sa dostanete do umelej zmeny prírodného cyklu. 

Aj napriek tomu, že sa čas posúva z dôvodom úspory elektrickej energie, celkom dosť ľudí na túto zmenu nereaguje pozitívne a objavujú sa u nich najrôznejšie zdravotné komplikácie. Prečo má zmena času na náš ľudský organizmus takéto dopady a ako sa tomu čo najlepšie brániť. Existuje vôbec nejaká komplexná rada, ktorá dokáže napomôcť s týmto opakujúcim sa vplyvom vyrovnať. A ako zmena pôsobí na Vás?

Prechod na zimný čas a vplyv na spánok

Zimný čas a vyrovnanie sa s ním

Dobrou správou je, že prechod na zimný čas je prakticky menej náročnejší, keďže naše telo dostáva akoby jednu hodinu na viac. Najhoršie na tom sú z pochopiteľných dôvodov citlivejší jedinci, seniori a ľudia pracujúci na zmeny.

Každý organizmus v sebe ukrýva svoje prírodne bio hodiny, ktorým sa hovorí biorytmus. Podľa vedeckých štúdií sa ľudský organizmus každý deň o 12 minút spomaľuje, preto je pre nás prechod na zimný čas menej bolestivý. Veľa organizmov sa na zimu uchyľuje k zimnému spánku, intenzívne pracujúci človek, tak ide proti prírodným zákonom.

Zmena času prináša so sebou i problémy

Pri prechodu na zimný čas sa u citlivejších jedincov môže objaviť zvýšená únava, ktorá by mala po niekoľkých dňoch odznieť. V prípade, že sa tak nedeje, jedná sa o afektívnu poruchu, ktorú musíme len prečkať a svoje telo maximálne podporovať.

Okrem únavy prichádza i problém so spánkom, výrazná nižšia chuť na sexuálnu aktivitu alebo celkový nezáujem o hocičo. Je štatistické dokázané, že nedostatok slnka nepriaznivo ovplivňuje psychickú pohodu.

Ako si so zmenou poradiť

Vyrovnať sa so zmenou na zimný čas nám môže výrazne pomôcť pravidelný spánkový režim. Dôležité je preto venovať pozornosť prostredí v ktorom spíme, vytvoriť telu potrebné podmienky na kvalitný spánok a umožniť mu tak sa lepšie regenerovať. Zásadný vplyv majú v tomto prípade kvalitné matrace a vankúš. Nezabúdajte na rannú rýchlu osviežujúcu sprchu.

Veľkú úlohu hrá tiež správna výživa. Skúste na jedálniček zaradiť viac ovocia, ktoré dodá telu energiu počas dňa a nezabúdajte na dostatočný príjem tekutín. Pre lepšie zaspávanie môžeme zaradiť tiež najrôznejšie bylinky, ako je napríklad valeriána lekárska, materina dúška alebo ľubovník.


Posledné články

Nočná cesta na toaletu: Vyberte úsporné a efektívne LED osvetlenie

Poznáte to. Prebudíte sa uprostred hlbokej noci a viete, že pokračovať v spánku proste nemôžete. Potme hľadáte pod posteľou papuče, palcom kopnete do nočného stolíka. Zaskučíte bolesťou a nechtiac zobudíte svoj spiaci proťajšok. Rýchlo otvárate dvere na chodbu a udriete sa do čela. Prečo tu nie je aspon malinké svetlo?
čítať viac

Aká je životnosť matraca a ako ju ovplyvniť?

Pravidelná výmena matracov je veľmi dôležitá, a napriek tomu sa na ňu stále zabúda. Prečo by sme taky matrac menili, keď nám už pätnásť rokov slúži dobre? No práve preto, že už je to pätnásť rokov. Aj keď to na matraci nemusí byť zásadne vidieť, jeho kvalita už zďaleka nie je tam, kde bývala, keď ste si ho kupovali.
čítať viac

Diskusia k článku



zadaný email nebude pri oktázke zobrazený