späť na zoznam článkov

8 rád pre ideálny spánok v zimnom období 1. diel

Iste to poznáme všetci. Za tmy sa ráno budíme a vydávame sa do práce a dosť často sa aj za tmy vraciame domov a máme pocit, že už musí byť určite polnoc aj keď je ešte len päť hodín popoludní.

Zimní období

Zimné obdobie je celé náročnejšie pre organizmus. Je zima, tma, chýba nám slnko a prevláda pocit lenivosti. Tiež by ste najradšej boli medveďom a na zimu si zaliezli do perín a prebudili sa až na jar? Máme pre vás niekoľko tipov, ako si toto obdobie uľahčiť a užiť si tak kvalitnejší spánok. Ráno sa vám potom predsa len bude do tej tmy vychádzať o niečo lepšie.

Svetlo v spálni

Svetlo má veľký význam na kvalitu nášho spánku. Ak bývate v rušnej ulici s množstvom pouličných lámp, ktoré svietia priamo do vašich okien, je určite skvelým riešením zaobstarať si rolety alebo žalúzie a každý večer ich zatiahnuť. Tma pripravuje telo na spánok a ani počas noci nás nebudí umelé svetlo lámp. Ak však bývate v pokojnom prostredí, kde vás svetlo z ulice neruší, rolety nezaťahujte. Ráno sa vám totiž bude lepšie vstávať do prirodzeného šera.

Nezabúdajme na naše prístroje a chytré technológie. Ak máte vo vašej spálni diódy, svietiaci budík alebo spotrebiče ako je televízia, počítač a iné, Ktoré majú z pravidla malé červené svetielko svietiace aj po vypnutí, presuňte ich najlepšie do úplne inej miestnosti. V spálni má byť tma a pokoj a je pokojne možné, že aj taký detail ako presunutie notebooku do inej miestnosti vás môže vyslobodiť z problémov so spánkom.

Modrým svetlám z obrazoviek sme venovali celý článok, ktorý si môžete prečítať tu.

Doba spánku

Je všeobecne známe, že ideálna doba spánku pre dospelého zdravého človeka činí cca 8 hodín denne. Výskumy odborníkov najčastejšie uvádzajú túto hodnotu, aj keď sa už objavujú štúdie, ktoré tvrdia, že táto doba je ešte o hodinu kratšia. Každému však vyhovuje niečo iné. Niekomu stačí 6 hodín spánku a už sa cíti oddýchnuto, iný by potreboval trebárs aj dvojnásobok. Väčšinou to súvisí s ďalšími podmienkami pre váš spánok a fyzickým aj psychickým stavom. Ak je však doba, ktorú prespíte veľmi dlhá a napriek tomu sa ráno necítite oddýchnutí je dobré popremýšľať, čo by sa dalo zmeniť. Máte napríklad správny matrac?

Pravidelný režim

Režim je dôležitý v celom našom živote. Často tiež vyrieši predchádzajúci problém s dĺžkou vášho spánku. Nastavte si taký režim dňa, ktorý vám bude vyhovovať a dodržujte ho. Uvidíte, že sa vám po čase sám upraví podľa potrieb vášho tela.

Vyvarujte sa víkendovému dospávaniu. Snažte sa vstávať približne v rovnakom čase aj keď máte voľno. Aj keď je vidina prespanej nedele lákavá, pokúste sa jej odolať a nenarušiť tak rytmus tela, ktorý ste si nastavili. Vyvarujete sa tak náročnému ponedelnému vstávaniu.

Správna voľba matraca

Ako už bolo spomenuté matrac hrá dôležitú úlohu vo vašom spánku a to v každom ročnom období. Opäť platí, že každému vyhovuje niečo iné. Máte nejaké zdravotné obmedzenia? Bolí vás pri spánku chrbát? Máte radi tvrdšiu podložku pre spánok alebo sa radšej uvelebíte do mäkkého? Vyhovuje vám pamäťová pena? To všetko hrá dôležitú úlohu pri kúpe matraca.

S kvalitou prichádza komfort v podobe odpočinutého tela po prebudení, ale aj po celý deň. Naši odborníci na predajniach s vami vyberú to najlepšie riešenie pre váš spánok.


Posledné články

Letné cestovanie alebo ako na časový posun 2. diel

Uvádza sa, že na jednu hodinu časového posunu potrebujeme deň, aby sme sa s ňou vyrovnali. Ak teda cestujeme niekoľko hodín, naše telo si môže zvykať pokojne po celú dobu dovolenky a to už sa zase chystáme domov. Ako sa rýchlejšie prispôsobiť tamojšiemu času?
čítať viac

Letné cestovanie alebo ako na časový posun 1. diel

Letné mesiace sú zvyčajne spájané s cestovaním a dovolenkou. Vo vzdialenejších destináciách vás čaká náročná prekážka. Tou je časový posun, s ktorým sa telo nevie dosť dobre vyrovnať. Nasledujúcich niekoľko rád by vám mohlo pomôcť.
čítať viac