späť na zoznam článkov

4 veci, ktoré musíte vedieť o posteľových roštoch

Pre zdravý spánok je samozrejme dôležitý kvalitný matrac, ale tiež voľba správneho roštu značne prispieva ku kvalite nášho spánku a zaručuje jeho správnu funkčnosť. Správne zvolené rošty majú tiež vplyv na odvod vlhkosti, vzdušnosť matracu a ovplyvňujú aj ortopedické vlastnosti matraca alebo jeho životnosť.

Segmentové rošty TEMPUR

Základné delenie roštov

Posteľové rošty sa rozdelujú na 2 základné skupiny, a to na rošty lamelové a segmentové. Lamelové rošty sa lišia šírkou lamelov, uložením a počtom. Tiež vzdialeností medzi lamelami a možnosti nastavovania tuhosti.

O poznanie vyššou kategóriou sú práve rošty segmentové, ktoré vďaka pružnému podopieraniu tela dokážu ideálne rozložiť jeho váhu a reaguje individuálne na zaťaženie v každom bode plochy matraca. Poskytuje tak lepšiu oporu a súhru s Vašim matracom.

Oba typy roštov sú dostupné v troch variantách a to nepolohovateľné, manuálne polohovateľné alebo polohovateľné pomocou motoru.

Ako vybrať rošt správne?

Na pružné rošty patria matrace, ktoré podporia pozitívne vlastnosti roštu a dobre sa prispôsobujú, aby ste zo súhry matraca s roštom mali ten pravý užitok.

Pružinové matrace sú vhodné na pevné latkové rošty alebo nepolohovateľné rošty s nepružným uložením lamiel. Penové i latexové matrace potom môžme uložit na pružné lamelové alebo segmentové rošty.

Prevedenie roštu (polohovateľný alebo pevný) potom voľte predovšetkým podľa Vašich požiadavkov na pohodlí, ale tiež praktičnosť. Pri posteli s úložným priestorom sa zamerajte najmä na ľahký prístup a kompatibilitu s vybraným typom roštu. Z hladiska zdravia a pohodlia je najlepšou voľbou motorom polohovateľný rošt, ktorý ponúka ľahké plynulé ovládanie a najzdravšiu možnú polohu pre spánok.

Zdravotný význam posteľového roštu

Pružné posteľové rošty poskytujú rôznym častiam tela v rôzných častiach lôžka potrebné zmäkčenie alebo naopak spevnenie. Pri spánku na chrbte aj na boku zostává chrbtica v prirodzenej polohe, matrac a jeho podložka pružne kopíruje tvar tela, netlačí na kĺby ani svaly a nenúti tak spáčov budiť sa a otáčať s pocitom ztuhnutých svalov.

Pokiaľ je posteľ príliš tvrdá dochádza k neprirodzenému tlaku na kĺby a chrbticu, ktoré sú tak v nevhodnej polohe.

Pokiaľ je posteľ príliš mäkká telo sa príliš zaborí, chrbtica je neprirodzene prehnutá a svaly sú napnuté alebo stlačené. Stlačené sú tiež vnútorné orgány, ktoré tak nemôžu patrične regenerovať.

Správným riešením sú pružné posteľové rošty, ktoré potrebné časti spevnia alebo naopak zmäkčia, rešpektujú stavbu ľudského tela a drží chrbticu v správnej polohe.

Ako sa starať o posteľový rošt

Nielen matrac, ale aj posteľový rošt potrebuje správnu starostlivosť, aby správne plnil svoju funkciu a podporoval zdravý spánok. Pre správnu a dlhotrvajúcí funkciu roštu doporučujeme dodržiavať následujúce pravidlá:

  • Rošt by mal byť umiestnený v suchom prostredí
  • Pod posteľ a rošt by mal vždy prúdiť vzduch
  • Minimálne dvakrát ročne utrite drevenné aj plastové časti roštu navlhčenou textilnou handričkou
  • Pri polohovacích roštoch premažte raz za rok pohyblivé časti olejom

Posledné články

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať? 2.diel

Každý znáša striedanie smien inak. Pre niekoho je oveľa ľahšie zvládať nočnú smenu a vyhovuje mu byť cez noc aktívny a cez deň odpočívať. Ranné vtáčatá naopak radšej pracujú skoro od rána cez deň, ale večer už sú skoro v posteli.

čítať viac

Nočné smeny, ako sa lepšie vyspať?

Veľká časť zamestnaní sa bohužiaľ, nezaobíde bez striedania ranných, popoludňajších a nočných smien, alebo sa jedná o tzv. dvanástky, kedy sa striedajú iba denné a nočné smeny. Pri striedaní smien je neustále narušovaný váš režim a to prináša telu veľkú fyzickú aj psychickú záťaž.

čítať viac